در پی تشدید تنش‌های مرزی / وزیر دفاع ارمنستان سفر خود به بروکسل را نیمه‌تمام گذاشت

تهران- ایرنا- سورن پاپیکیان وزیر دفاع ارمنستان پس از تشدید تنش‌ها در منطقه مرزی با جمهوری آذربایجان، سفر خود به بروکسل را نیمه‌تمام گذاشت.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری نیوز آنرولد، پیشتر در روز سه‌شنبه، وزارت‌های دفاع ارمنستان و جمهوری آذربایجان در مورد حادثه‌ای که در نزدیکی روستای تغ در نزدیکی مرز دو کشور، بین شهرهای گوریس (ارمنستان) و لاچین (جمهوری آذربایجان) رخ داده است، اتهامات متقابلی را مطرح کردند.

وزارت دفاع ارمنستان در بیانیه‌ای که در همین خصوص منتشر کرد، از کشته شدن چهار سرباز ارمنی و زخمی شدن ۶ سرباز دیگر در درگیری در مرز جمهوری آذربایجان خبر داد.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان نیز اعلام کرد که در جریان این درگیری، هر دو طرف متحمل تلفاتی شده‌اند.

در بیانیه وزارت دفاع ارمنستان آمده است: وزیر دفاع سفر کاری خود به بروکسل را متوقف کرده و در حال بازگشت به ارمنستان است.

دفتر مطبوعاتی وزارت دفاع ارمنستان پیش از این گزارش داده بود که هیاتی به ریاست پاپیکیان در تاریخ ۱۰ آوریل (۲۱ فروردین) برای یک سفر کاری به بروکسل رفته است اما در مورد برنامه این سفر هیچ توضیحی ارائه نکرده بود.

به گزارش ایرنا، در جریان تبادل آتش امروز (سه‌شنبه) در مرزهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان، ۶ نفر از نیروهای دو طرف کشته شدند و احتمال افزایش شمار تلفات و کشته‌شدگان طرفین وجود دارد.

رسانه‌های آذری و ارمنی با اشاره به تداوم تنش و تیراندازی در مرزهای دو کشور، طرف مقابل را آغازگر درگیری روز سه‌شنبه خواندند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha