۲۳ فروردین ۱۴۰۲، ۹:۲۳
کد خبر: 85080569
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

آئین دومین شب قدر در استان بوشهر برگزار شد

۲۳ فروردین ۱۴۰۲، ۹:۲۳
کد خبر: 85080569
آئین دومین شب قدر در استان بوشهر برگزار شد

بوشهر - ایرنا - مردم مومن و ولایت‌مدار استان بوشهر شامگاه سه‌شنبه همزمان با شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان در مصلای نماز و مساجد این استان دومین شب قدر را برگزار کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این آئین مردم استان بوشهر نوای "الغوث الغوث خلصنا من النار یا رب" را سر داده و آئین عزاداری شب شهادت نخستین امام شیعیان حضرت علی (ع) را به جا آوردند.

آیین مذهبی ویژه شب قدر همراه با مداحی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، تلاوت قرآن، خواندن دعای افتتاح و جوشن کبیر، اقامه نماز و بر سرگذاشتن قرآن مجید برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در این آئین در جمع عزاداران و شب زنده‌داران بوشهری در خصوص فضیلت شب قدر گفت: شب قدر فرصتی برای محاسبه و تقدیر است و تمام کارهای انسان در این شب محاسبه می‌شود.

وی با بیان اینکه شب قدر فرصتی برای جبران گذشته‌ها و آینده را به نور رستگاری رقم می‌زند افزود: محاسبه کردن اعمال یکی از نشانه‌های عقلانیت انسان با ایمان و از معیارهای انسان با خدا است.

امام جمعه بوشهر اظهار کرد: شب قدر شب نزول قرآن، مهرورزی، مهربانی، رحمت واسعه و مصداق کامل رحمت خدا است.

وی با تاکید بر رعایت تقوای الهی افزود: انسان با توبه در شب قدر به سمت خدا می‌آید و مسیر آینده انسان براساس ایمان و تقوا رقم می‌خورد.

صفایی بوشهری اضافه کرد: خداوند شب قدر را فرصتی الهی برای جامعه ایمانی قرار داده که انسان را از سقوط در باتلاق گناه به عرش و معراج انسانی می‌رساند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر شب قدر را به عنوان فرصتی الهی برای محو سیاهی‌ها و شکست‌های انسان مومن عنوان کرد.

وی با بیان اینکه شب قدر شب تحول انسان است افزود: اهمیت شب‌های قدر در این است که دعای انسان‌های مومن مورد استجابت درگاه حق قرار گرفته و درهای رحمت نیز به روی بندگان گشوده می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha