۲۳ فروردین ۱۴۰۲، ۰:۵۹
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85080555
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

گروه‌های فلسطینی: محور مقاومت امروز در مقابله با اسرائیل قوی‌تر شده است

تهران- ایرنا- گروه‌های فلسطینی در نوار غزه سه‌شنبه شب تاکید کردند که محور مقاومت امروز در مقابله با اشغالگران (رژیم) اسرائیل قوی‌تر و منسجم‌تر شده است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری شهاب فلسطین، داود شهاب از رهبران جنبش جهاد اسلامی در سخنانی به نمایندگی از گروه‌های فلسطینی در مراسم ضیافت افطاری گروهی که در غزه به مناسبت روز جهانی قدس و آغاز پویش «کرانه باختری سپر قدس» برگزار شد، گفت: محور مقاومت امروز در بیش از یک جبهه با تمام قوا با دشمن مقابله می‌کند.

شهاب افزود: هر رزمنده‌ای در محور مقاومت متوجه می‌شود که در سایه تهدید همیشگی از سوی دشمن اسرائیلی برای کشورهای عربی و اسلامی، نمی‌توان به حاکمیت واقعی بر این سرزمین دست یافت.

شهاب با بیان اینکه امروز دشمن به سوریه و لبنان حمله و تلاش می‌کند با عادی سازی روابط با جهان عرب و اسلام به پایتخت‌های ما نفوذ کند، تاکید کرد: آنچه در زمینه عادی سازی در حال رخ دادن است اقدامی گناه آلود و مغایر با خواست و اراده مردم است.

محمد البریم نماینده کمیته فلسطینی روز جهانی قدس نیز گفت که مردم فلسطین و همه آحاد ملت روز قدس را با شعار «کرانه باختری سپر قدس» و تأکید بر اینکه قدس اهمیت راهبردی برای آزادی کامل فلسطین دارد، گرامی می‌دارند.

البریم تاکید کرد که رژیم اشغالگر دشمن اصلی ملت است. امروز شعار کرانه باختری سپر قدس سرداده می‌شود تا همه تلاش‌ها برای حمایت و کمک به مردم و مقاومت ما در مواجهه با تهاجم رو به افزایش این رژیم در منطقه، متحد شوند.

وی ضمن هشدار به رژیم اشغالگر و سران آن نسبت به هرگونه تجاوز به مردم فلسطین، تأکید کرد که شمشیر قدس حاضر و آماده خواهد بود و هرگز برای دفاع و پیروزی در نیام قرار نخواهد گرفت و دشمن بهای سنگینی بابت هرگونه حماقتی خواهد پرداخت.

البریم با تاکید بر اینکه هرگونه تجاوز به مسجدالاقصی یک جنگ مذهبی و منطقه‌ای را به وجود می‌آورد که بزرگترین بازنده آن دشمن صهیونیستی خواهد بود، بر وحدت و همبستگی در میدان‌های نبرد در مقابله با رژیم اشغالگر تاکید کرد.

وی از ملت‌های عربی و اسلامی خواست تا فرصت را مغتنم بشمارند و به صفوف مقاومت و تلاش برای آزادی فلسطین بپیوندند و نیز خواستار نقش فعال جوانان امت اسلامی در حمایت از آرمان فلسطین و مسجد الاقصی شد.

البریم همچنین با تمجید از ایستادگی جمهوری اسلامی ایران کنار مردم فلسطین و مقاومت شجاعانه آنها و حمایت از آن، گفت: لطف جمهوری اسلامی به مردم فلسطین را فراموش نمی‌کنیم و از سایر ملت‌ها می خواهیم که از ایران الگو بگیرند و در مسیر آن گام بردارند و از مردم و مقاومت ما حمایت کنند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای در آستانه روز جهانی قدس، درباره هرگونه اقدام احمقانه صهیونیست‌ها علیه مسجد الاقصی، نمازگزاران و مردم فلسطین در قدس اشغالی هشدار داد.

پیش از این، گروه‌های مقاومت فلسطین در بیانیه‌ای ضمن تمجید از مقاومت فلسطینی‌ها در جبهه‌های مختلف و در رأس آنها اعتکاف کنندگان در مسجد الاقصی، خواستار تشدید حضور و اعتکاف در این مسجد با هدف مقابله با یورش‌های روزانه صهیونیست‌های تندرو و هتک حرمت این مکان مقدس اسلامی شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha