جولان کرونا در سایه عادی‌انگاری؛ بستری ۲۴۷ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های فارس

شیراز-ایرنا-میزان بستری و فوتی ناشی از ابتلا به کرونا در روزهای اخیر، افزایش داشته است به طوری که بر اساس آخرین آمار اعلام شده طی ۲۴ ساعت گذشته، در حال حاضر ۲۴۷ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های استان بستری هستند.

به گزارش ایرنا، افزایش سیر صعودی ابتلا به کرونا در استان فارس در حالیست که روند رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان در سیری نزولی حرکت می‌کند و مجددا توصیه‌ها به رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مسئولان افزایش یافته است.

جولان کرونا در سایه عادی‌انگاری؛ بستری ۲۴۷ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های فارس

عادی انگاری کرونا

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، شرایط شیوع دوباره کرونا به مرزهای نگران‌کننده‌ای رسیده و آمار استان فارس در روز سه‌شنبه نیز حاکی از وضعیت وخیم مبتلایان به این بیماری در بیمارستان‌های استان است.

هرچند در ۲۴ ساعت گذشته، مورد جدید فوت ناشی از کووید۱۹ در فارس گزارش نشده اما افزایش تعداد افراد مبتلا به این بیماری و وضعیت وخیم بسیاری از این بیماران در بیمارستان‌ها رعایت بیش از پیش دستورالعمل‌های ضدکرونایی را به امری ضروری تبدیل کرده است. با این حال عادی انگاری کرونا که به عنوان بزرگترین تهدید در پیک جدید کرونا محسوب می‌شود خطر شیوع گسترده‌تر بیماری در استان فارس را افزایش داده است.

عادی انگاری ویروس کرونا و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در استان فارس سبب شده تا بار دیگر شاهد اوج گیری این بیماری در بین مردم باشیم؛ روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز طی اطلاعیه ای، از وضعیت نامطلوب شیوع این بیماری در روزهای اخیر خبر داده است.

۳۱ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت

در این اطلاعیه آمده است: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۲ میلیون و ۲۷۳ هزار و ۵۲۷ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۶۶۴ هزار و ۲۲۲ بیمار مثبت شناسایی شده است.

بنا بر این اطلاعیه از مجموع تست های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۸۴۱ هزار و ۸۷۴ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۳۴ هزار و ۸۷۸ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است. همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون ۴۳۱ هزار و ۶۵۳ مورد تست سریع انجام شده و ۱۲۹ هزار و ۳۴۴ بیمار مثبت شناسایی شده است.

با بستری ۳۱ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۲۴۷ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۳۷ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

جولان کرونا در سایه عادی‌انگاری؛ بستری ۲۴۷ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های فارس

هشت هزار و ۱۹۱ جان باخته

بر اساس این گزارش در ۲۴ ساعت گذشته، مورد جدید فوت ناشی از کووید۱۹ در فارس گزارش نشده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، هشت هزار و ۱۹۱ نفر است.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۵۵ هزار و ۷۶۵ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب چهار دُز، به هشت میلیون و ۲۹۰ هزار و ۱۳۶ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۴۳۵ هزار و ۳۵۱ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۱۴۲ هزار و ۳۸۶ دُز نوبت دوم، یک میلیون و ۵۷۶ هزار و ۱۸۴ دُز نوبت سوم و ۱۳۶ هزار و ۲۱۵ دُز یادآور واکسن بوده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha