برنامه «محفل» موج اهتمام جدی به قرآن را در جامعه ایجاد می‌کند

تهران- ایرنا- رئیس سازمان تبلیغات اسلامی از «محفل» به عنوان برنامه‌ای یاد کرد که ادامه آن می‌تواند موج اهتمام جدی به قرآن را در جامعه شکل دهد. 

به گزارش ایرنا از سازمان تبلیغات اسلامی حجت الاسلام محمد قمی شب گذشته ۲۱ فروردین در مراسم تقدیر از عوامل برنامه تلویزیونی محفل گفت: قرآن کریم متناسب با دردهای جامعه، نسخه شفابخش دارد و به معنای واقعی هدایتگر است. اتفاقاً مردم هم آن را از جان و دل قبول دارند و یکی از عواملی که باعث جذب مخاطب به برنامه محفل شد همین شوق و ذوق عمیق مردم ما به قرآن کریم است.

وی افزود: امتداد این برنامه در سطح جامعه، بیش از استمرار آن اهمیت دارد. امیدوارم پیوست‌های جدی اجتماعی برای امتداد پیام و محتوای این برنامه در سطح کلان اجتماعی تهیه شود و گامی برای گسترش مفاهیم قرآنی در میان خانواده‌ها و لایه‌های اجتماعی شود.

قمی اضافه کرد: برنامه محفل صرفاً به دنبال پر کردن اوقات فراغت مردم نبود و می‌تواند موج جدی اهتمام به قرآن را در جامعه شکل دهد و باید این موضوع را جدی بگیریم. نباید به یک برنامه تلویزیونی بسنده کرد و باید از موفقیت این برنامه برای یک حرکت بزرگ قرآنی تبدیل در سطح اجتماعی بهره بگیریم و این موضوع را با جدیت دنبال کنیم.

برنامه محفل موج جدی اهتمام به قرآن را در جامعه ایجاد می‌کند

علی فروغی مدیر شبکه سه سیما ضمن تجلیل از تولیدکنندگان برنامه محفل و سازمان تبلیغات اسلامی به ویژه مرکز هنری رسانه‌ای نهضت گفت: این عزیزان برادرانه در کنار ما بودند و زحمت کشیدند تا این برنامه به سرانجام برسد و امیدوارم که محفل، قابل قبول مصحف شریف قرآن کریم باشد و توانسته باشیم کمی قرآن را از مهجور بودن دربیاوریم و توفیق خدمت به قرآن را داشته باشیم.

صادق روشن مدیر مرکز هنری رسانه‌ای نهضت گفت: توجه به اصل همکاری و هم‌افزایی بین سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان صداوسیما یکی از دلایل موفقیت برنامه محفل بود و برای رسیدن به تولیدات خاص و تاثیرگذار باید این مهم حفظ شود. ما برای استمرار این اتفاق مبارک نیاز به تجربه‌نگاری به منظور اصلاح و تقویت مسیر پیش رو داریم که مسئولان باید تمرکز و توجه ویژه‌ای به این مطلب داشته باشند.

احمد ابوالقاسمی حافظ و قاری بین المللی کشورمان که از داوران برنامه تلویزیونی محفل هم بود، گفت: فقط اخلاص و اعتماد بزرگان ما در سازمان تبلیغات اسلامی و صدا و سیما می‌توانست برنامه محفل را به این سطح از موفقیت برساند که امروز بگوییم می‌توان با کار رسانه‌ای قرآنی هم، مردم را جذب کرد.

برنامه محفل موج جدی اهتمام به قرآن را در جامعه ایجاد می‌کند

وی افزود: یکی از اتفاقات جالب برنامه محفل این بود که عوامل این کار بر خلاف بسیاری دیگر از تجربیات شخصی من در رسانه، دغدغه قلبی و جدی قرآنی داشتند. علاقه شخصی عوامل به قرآن در مسیر تولید این برنامه من را سر ذوق می‌آورد و یکی از نقاط قوت تولید محفل این بود که همه خود را خادم قرآن می دانستند.

حامد شاکرنژاد قاری و داور برنامه محفل گفت: این برنامه اتفاق مهم و مبارک است که امیدوارم تداوم داشته باشد. هر آنچه که جامعه قرآنی در طی این سال‌ها حسرت و انتظارش را داشت، برنامه محفل به نحو احسن آن را به نمایش گذاشت.

برنامه محفل به عنوان بزرگ ترین برنامه قرآنی صدا و سیما از سوم فروردین مصادف با آغاز ماه مبارک رمضان قبل از افطار پخش شد و تا پایان ماه ضیافت الهی از شبکه سه پخش می شود که با حضور قاریان و حافظان برتر قرآن و استعدادهای برتر قرآنی ایران و جهان همراه است.

حامد شاکرنژاد، احمد ابوالقاسمی، حجت الاسلام غلامرضا قاسمیان، رضوان درویش از سوریه و حسنین حلو از کشور عراق، کارشناسان ایرانی و بین المللی برنامه محفل هستند و اجرای این برنامه را رسالت بوذری بر عهده دارد. این برنامه قبل از افطار از شبکه سه و ساعت ۲۳ از شبکه قرآن پخش می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha