۲۲ فروردین ۱۴۰۲، ۱۳:۴۳
کد خبر: 85079984
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رکورد سه ساعته صمت بوشهر در صدور مجوز طرح‌های سرمایه‌گذاری

بوشهر - ایرنا - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: با اقدامات بخش طرح و برنامه این اداره کل، مدت زمان صدور جواز تاسیس در این استان به کمترین میزان ممکن رسیده و سال گذشته یک فقره مجوز، تنها سه ساعت پس از دریافت درخواست متقاضی صادر شده است.

مهدی صفوی روز سه‌شنبه در حاشیه دیدار با معاون استاندار بوشهر در گفت‌وگو با ایرنا بیان کرد: اکنون جواز تاسیس واحدهای تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان طی چند ساعت صادر می‌شود.

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در راستای تسهیل سرمایه‌گذاری در استان بوشهر توضیح داد: صدور مجوز برای مواردی که نیاز به استعلام از دیگر دستگاه‌ها است زمانبرتر است، بنابراین تلاش می‌شود تا سرمایه‌گذاران به سمت فعالیت در مکان‌های تعریف شده مانند شهرک‌ها و نواحی صنعتی و مناطق ویژه هدایت شوند تا سرعت کار بالاتر رود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر یادآور شد: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۲۴۵ واحد صنعتی با پیش‌بینی اشتغال‌زایی ۶ هزار ۴۱۴ نفر و سرمایه‌گذاری حدود ۶ هزار و ۶۳۷ میلیارد تومان صادر شده است.

صفوی گفت: امسال در بخش صنایع کوچک به ازا هر یک میلیارد ریال، برآورد اشتغال‌زایی برای یک نفر وجود دارد و باید برای حل کردن مساله اشتغال بر مشاغل و صنایع کوچک و صنوف تولیدی تکیه کنیم تا منابع کمتری برای ایجاد اشتغال صرف شود.

وی اضافه کرد: سال گذشته ۵۱ واحد تولیدی با اشتغالزایی ۱۳۸۲ نفر بهره برداری و یکهزار و ۷۳۸ پروانه کسب در این استان صادر شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر توضیح داد: به ازا هر پروانه صنفی یک نفر اشتغال در سامانه رصد ثبت شده، در حالی که به طور میانگین این میزان می‌تواند ۲.۵ باشد.

صفوی ادامه داد: با این وجود میزان تعهد هشت هزار نفری صمت برای اشتغالزایی در استان بوشهر به صورت واقعی محقق شد و امکان راستی‌آزمایی آن نیز وجود دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha