۲۲ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۵۴
کد خبرنگار: 5353
کد خبر: 85079908
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ادامه تظاهرات هزاران نفری ضد جنگ در آلمان

۲۲ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۵۴
کد خبر: 85079908
ادامه تظاهرات هزاران نفری ضد جنگ در آلمان

تهران- ایرنا- هزاران شهروند آلمان در ادامه راهپیمایی‌های صلح عیدپاک (ایستر) از دولت این کشور پایان ارسال سلاح به اوکراین و تلاش برای برقراری فوری آتش‌بس را خواستار شدند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از خبرگزاری آناتولی، تنها در شهر هامبورگ حدود یک هزار و پانصد نفر در این راهپیمایی که با شعار «پیش‌گیری از جنگ جهانی سوم» برگزار شد، شرکت کردند.

برگزارکنندگان تجمع در هامبورگ از دولت آلمان خواستند تا ارسال تسلیحات به اوکراین را متوقف کرده و در راستای برقراری یک آتش بس فوری میان کی‌یف و مسکو تلاش کند.

در همین حال، در شهر فرانکفورت نیز حدود چهار هزار نفر به خیابان‌ها آمده و آغاز مذاکرات صلح و پایان جنگ در اوکراین را خواستار شدند.

برخی از تظاهرکنندگان، پلاکاردهایی در دست داشتند که از روسیه می‌خواست به سرعت نیروهایش را از اوکراین خارج کند. در این میان پلاکاردهایی با شعارهای «افزایش تنش‌ها را متوقف کنید»، «بدون اسلحه صلح ایجاد کنید» و «مذاکره به جای شلیک» دیده می‌شود.

راهپیمایی صلح در شهرهای دورتمند، ماربورگ، نورنبورگ و مانهایم نیز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری دی پی ای آلمان، برگزارکنندگان این راهپیمایی‌ها که برای روزهای پنجشنبه تا دوشنبه برنامه ریزی شده بود، پایان ارسال سلاح به اوکراین و تمرکز بر ذخایر مهمات ارتش آلمان را خواستار هستند.

راهپیمایی‌های صلح عید پاک هر ساله در شهرهای مختلف آلمان برگزار می‌شود.

روز شنبه نیز حدود سه هزار نفر در این اجتماع اعتراضی حضور داشتند و شعار «اینک صلح»، «همکاری و دوستی با روسیه»، «دیپلماسی، نه سلاح»، «آمریکا و ناتو، از اوکراین بروید» و «تانک‌های هرگز صلح نمی‌آورند» سر می دادند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha