بومی‌سازی فناوری‌های مرتبط با استحصال آب‌های ژرف ضرورتی ملی است

تهران - ایرنا - سرپرست ستاد آب، اقلیم و محیط زیست معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری توسعه و بومی‌سازی فناوری‌های مرتبط با حفاری و استحصال آب‌های ژرف را ضرورت ملی دانست و گفت: استحصال عناصر با ارزش از منابع آب ژرف از جنبه‌های فرعی فناوری آب‌های ژرف است.

به گزارش روز سه شنبه گروه علم و آموزش ایرنا از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، محمد همت با حضور در محل استخراج و فرآوری ید از آب‌های عمیق در استان گلستان از روند توسعه فناوری‌های حفاری چاه‌های عمیق در این مجموعه بازدید کرد.

وی در این بازدید تاکید کرد: با کمک آب‌های ژرف علاوه بر کمک به حل مسایل آبی و استحصال مواد معدنی با ارزش، می‌توان بهره‌برداری از انرژی زمین‌گرمایی، گردشگری و غیره را هم در کشور محقق کرد.

توسعه و بومی‌سازی فناوری‌های مرتبط با حفاری و استحصال آب‌های ژرف در کشور ضرورت ملی است

سرپرست ستاد آب، اقلیم و محیط زیست معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری تصریح کرد: شرکت مجری این طرح با بهره‌گیری از دانش بومی و استفاده از سیستم‌های بازطراحی شده حفاری، در راستای استخراج آب‌های عمیق دستاوردهای نوآورانه داشته است.

همت ادامه داد: این شرکت تولیدی، کشور را از واردات ید بی نیاز کرده و از سوی دیگر ضمن اشتغالزائی، به سبب صادرات ید به کشور های مختلف جهان، ارز آوری نیز برای کشور داشته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha