سرویس مدارس استثنایی وظیفه شهرداری نیست/بررسی ادغام شرکت کنترل ترافیک در جلسه هم اندیشی

تهران - ایرنا - رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه باید شهرداری توان ارائه خدمت برای سرویس دانش آموزان استثنایی را داشته باشد، گفت: این سرویس جزو وظایف شهرداری نبوده و اضافی است اما پیگیری می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار شهری ایرنا مهدی چمران روز سه شنبه در یکصد و سی و نهمین جلسه شورای شهر تهران افزود: این تسهیلاتی است که بر خود فرض دیدیم که ارائه دهیم، وقتی شورا تصمیم بگیرد شهرداری می‌تواند انجام دهد و معاونت حمل و نقل و ترافیک باید تنظیم کند و به سازمان‌های مربوطه ارجاع دهد.

حبیب کاشانی، پرویز سروری، ناصر امانی و سوده نجفی چهار عضوی بودند که در این جلسه تذکر دادند و سید جعفر تشکری هاشمی نیز قرار است در این جلسه به ارایه نطق درباره ادغام شرکت کنترل ترافیک با شرکت رایانه شهر بپردازد.

پرویز سروری نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در زمان تذکر خود با اشاره به بازدید خود از مؤسسه همشهری، گفت: از اتفاقاتی که در این موسسه در جریان است، احساس خوبی داشتیم و از بیت مقام معظم رهبری هم چندین بار از زحمات این موسسه تقدیر شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه همه ساله شاهد صف های طولانی و مشکلات مردم و اعتراضات در مراکز معاینه فنی بودیم، افزود: ثبت نام الکترونیک برای معاینه فنی در ۱۰ مرکز معاینه فنی انجام می شود و برای اولین بار تعمیرگاه تخصصی خودرو برای بانوان در مرکز آبشناسان راه اندازی شد و تمام تعمیرات از سوی بانوان انجام می شود.

سروری اظهارداشت: رسانه هایی که در خصوص حقوق زنان بیانیه صادر می کنند و لجن پراکنی می کنند باید ببینند که زنان هرجا حضور داشتند جزء مؤثرترین افراد بودند که نشان می دهد که در ایران تا چه اندازه بانوان مورد اهمیت و توجه هستند.

سید جعفر تشکری هاشمی همچنین در جمع خبرنگاران درباره ادغام شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران در شرکت رایانه شهر، گفت: نامه‌ای منتشر شد که بر اساس آن یک عضو علی البدل هیات مدیره شرکت کنترل ترافیک در نامه‌ای به زاکانی خواستار محول کردن ماموریت‌های شرکت کنترل ترافیک، دارایی‌های آن به شرکت رایانه شهر شد.

وی با بیان اینکه شهردار تهران نیز با این موضوع موافقت کرده و کتبا دستور داده بود، اظهار داشت: بر اساس ضوابط و اختیارات شورا و قانون تجارت، مراحل این واگذاری طی نشده است.

تشکری هاشمی گفت: نه تنها واگذاری این اختیارات مصوبه شورا را ندارد بلکه مطالعات نیز نداشته و خارج از چهارچوب قانونی است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به این پرسش که به تذکر اعضا چقدر اهمیت داده می شود چرا که پیش از این یکی از اعضا گفته بود زورمان به شهردار تهران نمی رسد، گفت: شورای شهر ۲۱ عضو دارد که اختیارات کافی و لازم را دارند و شهردار تهران نیز باید بداند که قانون برای همه است.

واکنش به توییت سخنگوی شورای سابق 

ناصر امانی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران در زمان تذکر خود که به موضوع نظارت اشاره داشت، گفت: سخنگوی شورای سابق به مصاحبه آقای چمران واکنش نشان داده که چرا گفته اند حقوق ۴۶ میلیون تومانی رئیس حراست شورا به شهرداری ارتباط دارد؟ این صحبت در شرایطی است که در دوره پنجم نیز شرایط به همین شکل بود و امکان دسترسی به اطلاعات وجود نداشت.

وی همچنین گفت. اعضای شورا به برخی اطلاعات دسترسی ندارند و حتی معاونت برنامه ریزی نیز به اطلاعات همه کارکنان دسترسی ندارد.

امانی پیشنهاد کرد که مدیرعامل هر سازمان و شرکت در شورا گزارش خود را ارائه دهد و نقد و نظرات خود را مطرح کنیم و موارد جهت اصلاح بررسی شود.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز در ادامه تأکید کرد: نظارت شورا تنها بر شهرداری نیست و بر تمام مدیریت های شهر است.

وی با اشاره به توییت سخنگوی سابق، گفت: پرسش من از سخنگوی شورای سابق این است که ایشان تمام فیش ها را می دیده است؟ 

وی گفت: فرض می کنیم فیشی اشتباه بوده و نیروی جانباز ۳۰ ساله حقوقی را گرفته در این زمینه تیمی تشکیل می شود تا نظارت کنند و پاسخ را اعلام می کنیم که شرایط چگونه بوده است؟ 

اعضای شورای پنجم ۲۰ روز حقوق شب کاری می گرفتند 

چمران با بیان اینکه ۲۰ روز حقوق شب کاری در دوره قبل دریافت می شد که نظارت نمی کردند، گفت: نظارت خود را انجام می دهیم و پس از بررسی ها پاسخ خود را اعلام می کنیم و می دانیم که سخنگوی شورای سابق این موضوع را از روی دلسوزی گفته اند و تشکر می کنیم.

در ادامه سید جعفر تشکری هاشمی در مخالفت با ادغام شرکت کنترل ترافیک با شرکت رایانه شهر نطقی را ارایه کرد.

عطف به ما سبق کردن آیین نامه ها اصلاح شود

حبیب کاشانی، عضو شورای اسلامی شهر تهران در رابطه با فیش‌های صادر شده در سال ۱۴۰۱ تذکر داد و با بیان اینکه معاونت شهرسازی اعلام کرده که اگر کسی فیش‌های سال قبل را امسال نقدا بپردازد، با همان نرخ سال گذشته دریافت می شود، گفت: این موضوع مجوز قانونی ندارد؛ بر اساس مصوبه شورا، فیش‌ها از تاریخ اول فروردین ۱۴۰۲ برای سال جدید لحاظ می‌شود.

وی تاکید کرد که بخشنامه نمی‌تواند فراتر از قانون مصوب باشد لذا درخواست می‌شود این موضوع مورد پیگیری قرار گیرد.

کاشانی در ادامه تذکر خود با اشاره به پرونده تخلف ساختمانی یکی از شهروندان جانباز در سال ۷۶ ،گفت: در بررسی‌ها مشخص شد که در سال ۷۶ تمام مطالبات پرداخت شده است اما در برخی موارد عطف به ماسبق رخ می‌دهد که بر اساس آن دیگر با گذشت چند سال امکان معامله وجود ندارد و این موضوعی است که برای شهروندان مسئله‌ساز شده است.

وی از شهرداری خواست عطف به ماسبق کردن قانون اصلاح شود.

تغییر در حکمرانی کشور با تصویب کلیات لایحه ارتقا امنیت زنان در مجلس 

سوده نجفی عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران نیز در زمان تذکر خود از مجلس و فراکسیون زنان در خصوص تصویب کلیات لایحه ارتقا امنیت زنان قدردانی کرد و گفت: این لایحه برغم تمامی جریان‌سازی‌ها و دروغ‌پردازی‌ها که در داخل و خارج از کشور، تصویب شد.

نجفی با بیان اینکه این موضوع نشان‌دهنده تغییر در حکمرانی کشور و نشانه حضور فعال بانوان در تصمیم‌سازی‌های کلان است اذعان کرد: همچنین شکست فتنه دشمن در طرح تصویرسازی چهره ضد زن در نظام جمهوری اسلامی از دیگر نکاتی است که با تصویب این لایحه انجام شد.

چرا شرکت کنترل کیفیت ادغام می شود ؟

سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران در نطق خود با اشاره به وضعیت شرکت کنترل ترافیک تهران، تأکید کرد: شرکت کنترل ترافیک توانسته با استفاده از منابع روز ترافیک تهران را کنترل کند و تجهیزات زیادی در اختیار آن قرار داشته و دارد. 

وی افزود: بیش از هزار و ۷۰۰ کیلومتر فیبر نوری، ۴۹۶ تقاطع هوشمند، ۳۰۰ تقاطع با سیستم های برنامه پذیر، هزار و ۵۰۰ دوربین نظارت تصویری و هزار و ۵۰۰ دوربین دیگر در اختیار این شرکت است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران افزود: در سال ۸۹ بر ضرورت فعالیت این شرکت به عنوان یک شرکت تخصصی تأیید شد و در سال ۹۳ نیز بر ابقاء این شرکت و تجهیزات و سیستم های آن تأکید صورت گرفت.

وی ادامه داد: شورای شهر تهران به درستی این فعالیت را برای کلانشهر تهران با بیش از پنج هزار خودرو و یک میلیون موتورسیکلت، اضطراری تشخیص داد.

وی با اشاره به نامه یکی از اعضای علی البدل شرکت کنترل ترافیک به شهردار تهران و پیشنهاد انتقال کلیه حقوق، اعتبارات و زیرساخت ها قراردادهای پیمانکاری، کلیه دوربین های نظارتی و پلاک خوان، تجهیزات موجود در انبارهای شرکت، مسئولیت های قراردادهای سابق و فعلی و ۷۰ نیروی انسانی به مؤسسه رایانه شهر، گفت: این نامه بدون اطلاع مدیرعامل و معاون حمل و نقل به شهردار تهران ارسال شده است.

وی افزود: این نامه در شرکت ثبت نشده و در دبیرخانه دفتر شهردار تهران ثبت شده که اقدام غیرقانونی بوده و در تاریخ ۲۷ اسفندماه همزمان با آخرین پنج سال قبل در دفتر شهردار تهران و روز شنبه در معاونت حمل و نقل ثبت می شود و با توجه به اینکه شهردار تهران با جدیت مسائل را دنبال می کند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مدیرعامل شرکت اخیراً مطلع شده است، اظهار کرد: معاونت حمل و نقل دستور داده که تمام فعالیت ها با قید فوریت به مؤسسه رایانه شهر منتقل شود و تصمیم به نوعی تمام شده بوده است. 

تشکری هاشمی گفت: گویا مصوبات شورا اعتباری بیشتر از کاغذپاره نداشته و حتی کلمه ای مکاتبه با شورا صورت نگرفته است.

به گفته وی مدیرعامل دو شغله سابق که غیرقانونی در جایگاه خود مشغول به کار بوده، نیروها را در تونل ها برای جابجایی مستقر می کند.

تشکری هاشمی گفت: از ۴۹۶ تقاطع هوشمند، تجهیزات ۳۶۲ تقاطع فعال بوده و ۲۴ درصد دوربین های نظارت تصویری، ۴۵ درصد تلویزیون های شهری، ۴۵ درصد تابلوهای کنترل کیفیت هوا و ۶۰ درصد دوربین های کنترل سرعت در دوران مدیریت سابق خراب بوده اند، چرا به این موضوع ورود نشده است ؟ 

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: در سیستم های حمل و نقل باید یکپارچه سازی صورت بگیرد و مستندات به شورا ارائه شود که بدانیم کدام گروه ذی صلاح بررسی کرده و به این نتیجه رسیده که با انتقال تجهیزات به مؤسسه رایانه شهر و بی هویت کردن شرکت کنترل ترافیک، مشکلات برطرف می شود.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز در این خصوص گفت: پیشنهاد این بود که امروز جلسه هم اندیشی در خصوص این موضوع برگزار شود. این جلسه را برگزار خواهیم کرد و مدارک باید ارائه شود تا اعضای شورا در جریان جزئیات قرار گیرند و بر اساس قوانین و اساسنامه ها عمل شود و نمیتوان یکطرفه اظهار نظر کرد.

برای حوزه آی تی شهرداری باید اعلام خطر کرد 

علی اصغر قائمی عضو شورای اسلامی شهر تهران درباره نطق پیش از دستور تشکری هاشمی و ادغام شرکت کنترل ترافیک با شرکت رایانه شهر، اظهار داشت: روند تخریب و فروپاشی زیرساختهای شهرداری از دوره پنجم شروع شد.

وی افزود: شرکت ها ادغام ‌و اتفاقاتی می افتد که ظرفیت های شهرداری و نیروی انسانی کارآمدی که دارند، را از دست می دهند.

قائمی با بیان اینکه برای حوزه آی تی شهرداری باید اعلام خطر کرد، از شهرداری تهران خواست یک هیات تحقیق و تفحص تشکیل و این مسایل را ریشه ای بررسی کنند.

چرا روی شرکت کنترل ترافیک دست گذاشت شد؟ 

مهدی عباسی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در این خصوص با بیان اینکه ادغام این شرکت را از منظر امنیتی هشدار می دهم، اظهار داشت: مسئولان امنیتی حواسشان باشد که تجهیزات کنترل شهری برای حفاظت از امنیت شهر ومردم است و همه در این شرکت اتفاق می افتد.

وی گفت: از بین بردن این زیر ساخت به معنای از بین بردن امنیت شهر تهران و ایجاد فرصت برای دشمنان قسم خورده نظام است.

برگزاری جلسه هم اندیشی برای بررسی انحلال و ادغام شرکت کنترل ترافیک 

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران‌ نیز در جمع خبرنگاران حاضر شد ودر خصوص ادغام ابن شرکت گفت: قرار بر این است که تا قبل از برگزاری جلسه هم اندیشی اعضای شورای شهر تهران با شهردار تهران در ارتباط با انحلال شرکت، این موضوع بصورت مسکوت بماند.

وی افزود: این‌موضوع مسکوت می‌ماند تا پس از برگزاری جلسه هم اندیشی در ارتباط با انحلال و ادغام آن تصمیم گیری شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha