۲۲ فروردین ۱۴۰۲، ۵:۴۱
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85079518
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

علی‌اف: باکو به عادی‌سازی روابط با ارمنستان متعهد است

تهران- ایرنا- الهام علی‌اف رئیس جمهوری آذربایجان گفت کار روی پیمان صلح با ارمنستان آنگونه که انتظار می‌رفت، روان پیش نمی‌رود اما باکو به عادی‌سازی روابط با ایروان متعهد است.

به گزارش ایرنا به نقل از اینترفکس، علی‌اف دوشنبه در سفر به قزاقستان اظهار کرد: همتای قزاق خود قاسم جومارت توکایف را از وضعیت فعلی روند مذاکرات با ارمنستان مطلع کردم.

وی افزود: ما به عادی‌سازی روابط و پایان دادن به جنگ دوم قره‌باغ متعهد هستیم. جمهوری آذربایجان آغاز کار روی پیمان صلح را پیشنهاد داده و این کار عملا شروع شده است اما آنگونه که می‌خواستیم روان پیش نمی‌رود.

علی‌اف گفت: اما جایگزین دیگری برای آن وجود ندارد و برغم تاریخ اندوه‌بار سی سال اشغال، رنج مردم جمهوری آذربایجان و ویرانی‌هایی که اینک بازسازی کرده‌ایم، روابط میان این دو همسایه باید عادی شود.

وی افزود: ما معتقدیم که می‌توانیم یک پیمان صلح بر اساس حاکمیت، تمامیت ارضی، عدم نقض مرزها، منشور سازمان ملل و همه اصول و هنجارهای نبیادین حقوق بین‌الملل به یک پیمان صلح دست پیدا کنیم.

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان پنجم فروردین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: با وجود فرمت توافق شده مذاکرات توافقنامه صلح، ارمنستان هنوز به مذاکرات صلح با آذربایجان بازنگشته است.

این در حالی است که وزارت خارجه ارمنستان با انتشار بیانیه‌ای و با ادعای این که باکو هر کاری انجام می‌دهد تا صلح در منطقه را غیر ممکن سازد، اعلام کرد که جمهوری آذربایجان برای یک تجاوز جدید به منطقه قره‌باغ و نسل‌کشی ارامنه آماده می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha