۲۱ فروردین ۱۴۰۲، ۲۳:۵۱
کد خبر: 85079470
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اختلال مخابراتی در شهرستان‌های کلات و درگز خراسان رضوی برطرف شد

مشهد- ایرنا- فرماندار کلات گفت: اختلال روز دوشنبه در شبکه تلفن همراه و اینترنت ثابت در شهرستان‌های کلات و درگز خراسان رضضوی پس از ۶ ساعت برطرف شد.

علی صلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنااظهارداشت: در پی قطع خط فیبر نوری در شهرستان درگز، ارتباط تلفن همراه و اینترت ثابت در شهرستان کلات قطع شد.

وی افزود: فیبرنوری کلات از مسیر قوچان -درگز- لائین به کلات می رسد و قطع این مسیر موجب اختلال مخابراتی برای شهرستان می‌شود.

فرماندار کلات ادامه داد: طی ۱۳ ماه و در اثر حوادث مختلف طبیعی و عمرانی تاکنون چهار بار فیرنوری و به تبع آن شبکه مخابراتی شهرستان دچار اختلال شده است.

وی بیان کرد: از آنجایی که شبکه فیبرنوری کلات یک سویه بوده و به نقطه دیگری متصل نیست و عملا در بن بست قرار دارد، قطع شبکه موجب قطع کاملا ارتباطات مخابراتی شهرستان می شود.

صلاحی افزود: احداث شبکه فیبرنوری از کلات تا مشهد در دست احداث هست اما کمبود بودجه و مسائل اجرایی موجب کندی تکمیل این طرح مهم شده است.

شهرستان مرزی ۳۷ هزار نفری کلات در ۱۵۸ کیلومتری شمال شرق مشهد دارای چهار شهر کلات، حسن‌آباد لایین، چنار و زاوین است. حدود ۱۰ هزار نفر از جمعیت شهرستان کلات شهرنشین و بقیه به دامداری و کشاورزی مشغول هستند.

پیمانکار مخابرات شبکه فیبرنوری را قطع کرد

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار درگز نیز به ایرنا گفت: در اثر حفاری پیمانکار شرکت گاز در محدوده "قزح قز" و برخورد تیغه بیل مکانیکی، فیبر نوری مخابرات قطع شد.

علی اکبر محدث افزود: قبلا نقشه عبور فیبرنوری به اطلاع پیمانکار رسیده بود و متاسفانه بی توجهی عوامل اجرایی موجب قطع فیبرنوری شد و اینترنت ثابت و تلفن و اینترنت همراه شهرستان قطع شد.

وی بیان کرد: در نهایت ساعت ۲۰ و ۲۵ دقیقه فیبر نوری تعمیر و شبکه وصل شد با این حال مقرر شد با عاملان این حادثه برخورد جدی شود.

شهرستان مرزی، کوهستانی و ۷۵ هزار نفری درگز در ۲۵۴ کیلومتری شمال مشهد و در جوار مرز ایران و ترکمنستان علاوه بر چهار شهر درگز، لطف‌آباد، نوخندان و چاپشلو ۱۲۲ روستا دارد که ۱۱۰ روستای آن دارای جمعیت بیش از ۲۰ خانوار است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha