۲۱ فروردین ۱۴۰۲، ۲۲:۳۵
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85079442
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

لاوروف: بریکس باید در مقابل سیاست‌های مخرب غرب ایستادگی کند

تهران-ایرنا- سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با سفرای کشورهای بریکس متشکل از برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی در مسکو بر لزوم تلاش مشترک جهت مقابله با اقدامات مخرب غرب که هدف آن‌ها نابودی ساختار امنیتی است, تاکید کرد.

به گزارش دوشنبه شب ایرنا از خبرگزاری "تاس" وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای گفت: توسعه و تقویت مشارکت راهبردی در چارچوب بریکس بویژه اولویت‌های تعیین‌شده توسط آفریقای جنوبی نیز در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وزارت خارجه روسیه افزود که در این نشست, طرفین بر تعهد خود به نظم جهانی چندقطبی مبتنی بر احترام به قوانین بین‌المللی و انتخاب مستقل مسیر توسعه تأکید کردند.

به گزارش ایرنا, «بریکس» نام ائتلافی به رهبری قدرت‌های اقتصادی نوظهور است که از کنار هم قرار گرفتن حرف اول انگلیسی نام پنج کشور شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی تشکیل شده‌است و بسیاری از ناظران، بریکس را در مقابل با غرب و ائتلاف‌های اروپایی- آمریکایی می دانند.


در شرایطی که آمریکا بعد از حوادث ۱۱سپتامبر به یک‌جانبه‌گرایی در نظام بین‌الملل روی آورد، کشورهای در حال توسعه همچون گروه بریکس، در پی ایجاد نظم نوینی مبتنی بر ساختاری چندقطبی با اولویت گذار از دوره سرمایه‌داری غربی در نظم بین‌الملل هستند. در حقیقت، بریکس را می‌توان یک باشگاه اقتصادی با گرایشات سیاسی و حتی فرهنگی تمدنی دانست؛ کشورهایی که فقط بازیگرانی در حال توسعه نیستند بلکه قطب‌های اصلی ساختار چندقطبی آینده جهان به شمار می‌روند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha