۲۲ فروردین ۱۴۰۲، ۱۰:۲۸
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85079424
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۸۵ کیلومتر باند دوم راه در کاشان احداث شد

۲۲ فروردین ۱۴۰۲، ۱۰:۲۸
کد خبر: 85079424
۸۵ کیلومتر باند دوم راه در کاشان احداث شد

کاشان - ایرنا - معاون مدیرکل و رییس اداره راه و شهرسازی کاشان گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۸۵ کیلومتر از محورهای این شهرستان با ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار ۲ بانده شد.

مجتبی آراسته روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این محورها شامل تکمیل محور کاشان _ بادرود _ اردستان ، کاشان برزک_ ورکان _ موته ، کاشان_نطنز در محدوده سایت هسته ای شهید احمدی روشن و تقاطع و رمپ ولوپ های زیرگذر چنار و بانددوم کاشان_اردهال است.

وی اظهار کرد: ۳۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبار دولتی برای ۲ بانده سازی این محورها هزینه شده است.

معاون مدیرکل و رییس اداره راه و شهرسازی کاشان گفت: طول راه های این شهرستان ۹۰۰ کیلومتر است که تکمیل ، ایمن سازی و ۲ بانده کردن محورهای موصلاتی بیش از ۲۰۰کیلومتر از راه های مواصلاتی شهرستان از جمله محور قدیم قم _ کاشان ، کنارگذر شرقی کاشان _ آران بیدگل ،محور برزک _ورکان _ موته ، محور جدید حرم تاحرم و محور قدیم کاشان _ نطنز از برنامه های وزارت راه و شهرسازی در استان اصفهان است.

آراسته افزود:در سفر رییس جمهور به استان اصفهان ۷۰۰ میلیارد تومان برای احداث ، تکمیل و نگهداری حوزه راه های کاشان مصوب شد و تا کنون ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه های مختلف راه وشهرسازی درحال تخصیص، برنامه ریزی و اجرا ست.

وی اظهار کرد:تکمیل محورهای نیمه تمام و نیازمند دوبانده شدن در شهرستان کاشان نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است و دربرنامه ریزی های کوتاه مدت میان مدت و بلند مدت مدیران مربوطه درحال تدوین و عملیاتی شدن است.

معاون مدیرکل و رییس اداره راه و شهرسازی کاشان گفت:با همت اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان و فرمانداری کاشان ومسیولین ذیربط در سال ۱۴۰۱ بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح های ساخت، توسعه و نگهداری راه های حوزه استحفاظی منتهی به شهرستان کاشان هزینه شده و راهبرد ما در سال جدید تکمیل پروژه های نیمه تمام و مطالعه راه های جدید مورد نیاز دارای اولویت و ردیف های اعتباری است.

کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد و بیست و هشتمین شهر پرجمعیت ایران و دومین شهر پرجمعیت اصفهان پس از مرکز این استان محسوب می‌شود.

یک هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه همسنگ در شهرستان کاشان وجود دارد که شامل ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی درجه یک، ۶۰۰ کیلومتر راه روستایی و فرعی و ۴۰۰ کیلومتر آزادراه است.

شهرستان کاشان با استقرار بر روی شبکه سراسری راه‌های ایران و مسیرهای ارتباطی اصلی شهرها و استان‌های شرقی، شمالی و غربی با مناطق مرکزی، جنوبی و جنوب شرقی از موقعیت ممتازی در کشور برخوردار است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha