یک پژوهشگر مسایل فسطین:اختلافات عمیق در رژیم غاصب صهیونیستی آغاز شده است

مشهد-ایرنا- یک پژوهشگر مسایل فلسطین گفت: آن چه که اکنون از این رژیم در حال دیده شدن است اتفاق‌هایی است که نشان از شکل گیری اختلافات عمیق و آغاز متلاشی شدن از درون است.

حجت الاسلام مهدی شاندیزی، روز دوشنبه و در نشستی با موضوع "عدالت خواهی جهانی و مساله فلسطین" در منزل مرحوم حاج حیدر رحیم پور ازغدی در مشهد افزود: موضوع فلسطین در سخنان رهبر انقلاب اسلامی بسیار مورد تاکید قرار گرفته است و ما نیز باید در این خصوص دغدغه‌مند باشیم.

وی با اشاره به حدیثی از نبی مکرم اسلام (ص) اظهار کرد: اگر بهترین عبادات را انجام دهیم ولی دغدغه سایر مسلمانان را نداشته باشیم از دید پیامبر اسلام (ص) مسلمان نیستیم و بر همین اساس باید هر کسی در حد توان خود به وظیفه خود در این خصوص عمل کند.

عضو شورای مجمع حبل الله ادامه داد: پیامبر اسلام در مدت ۱۳ سالی که در مکه بودند به سمت مسجدالاقصی نماز برپا می‌کردند و از نظر مسلمانان جهان، بعد از مسجد الحرام و مسجد النبی، این مسجد که محل معراج پیامبر اسلام نیز هست، جایگاه سوم را دارد و به همین دلیل، برای مسلمانان دارای ارزش است.

شاندیزی افزود: شاهد هستیم که به مردم مسلمان سایر نقاط جهان، ستم هایی روا داشته می‌شود ولی مردم فلسطین از همه آنها مظلوم تر هستند زیرا در طول تاریخ همیشه حق و باطل با هم در حال مبارزه بوده است و اکنون همه کفر در کنار رژیم اشغالگر قدس قرار دارد و همه مسلمانان هم، باید در کنار مردم فلسطین باشند.

وی اضافه کرد: شخصیت‌های مختلف بین المللی که برای کمک به مردم فلسطین دارای دغدغه انسانیت هستند، دست به اقداماتی می‌زنند ولی این رژیم با آنها مخالفت‌ دارد؛ حتی پزشکان بدون مرزی که توانسته‌اند در منطقه نوار غزه حضور پیدا کنند، از هدف قرار گرفتن آمبولانس‌های حمل مجروحان گزارش می‌دهند و این نشانگر عدم رعایت حقوق بشر توسط رژیم اشغالگر قدس است.

این پژوهشگر مسایل فلسطین گفت:شرایط اکنون این رژیم، با گذشته خود بسیار متفاوت است، به گونه ای که نسل جدید این رژیم با بسیاری از مسائل دولت دچار مشکل هستند و حتی سربازانی که قرار بود، به سربازی بروند، برگه اعزام خود را به آتش کشیدند.

شاندیزی با اشاره به این که باید کارهای ساده خودمان را نیز، رنگ و بوی فلسطین دهیم ادامه داد: متاسفانه در کشور ما، کمتر علاقه ای به مطالعه جدی در حوزه فلسطین وجود دارد و بیشتر مردم به تجمع و راهپیمایی روز قدس اکتفا می‌کنند و حال آن که باید در این عرصه هم تلاشهای تبیینی برای پاسخگویی به شبهات انجام شود.

یک دانشجوی فلسطینی مقیم مشهد نیز گفت:مردم جهان در حال متوجه شدن و حمایت از مردم فلسطین هستند و این به واسطه انتشار اخبار و اطلاعات در فضای مجازی است و باید به این موضوع نیز از دید جهاد و مبارزه نگریسته شود.

محمد نورس حمید افزود: غزه یک زندان بزرگ انسانی است که توسط رزیم اشغالگر قدس ایجاد شده است زیرا در این منطقه باریک و کوچک بیش از ۲ میلیون نفر با تراکم انسانی بسیار بالا ساکن هستند.

وی ادامه داد: امیدوارم جنگ فتح و پیروزی فلسطین به زودی شکل بگیرد و فلسطین بعد از نزدیک به یک قرن اشغال با حمایت همه کشورهای اسلامی، رنگ و بوی آزادی را به خود ببیند.

این دانشجوی فلسطینی رشته مهندسی کامپیوتر در مشهد گفت: موشک هایی که اکنون از لبنان، سوریه و نوار غزه به سمت این رژیم شلیک شده است با خود یک پیام دارد که اگر آنها دست به بازی خطرناکی بزنند پایان آن دیگر مطابق نظر اشغالگران نخواهد بود.

او اظهار کرد: اشغالگران با توجه به مشکلات داخلی خود، قصد دارند با سایر همسایگان این کشور و گروه های مبارزه فلسطینی، درگیری ایجاد کنند ولی این تصمیم آنها، شکستشان را زودتر ایجاد می‌کند.

محمد نورس حمید گفت: آنها قبلا اگر در سخنان خود بخشی از کشور را به عنوان سرزمین فلسطین قبول داشتند، اکنون آن را هم کتمان می‌کنند و می‌خواهند اسرائیل بزرگ را برای خود ایجاد کنند و بر همین اساس به سمت عادی سازی روابط با برخی از کشورها قدم برداشتند ولی مردم آن کشورها با دولتمردانشان، اختلاف نظر دارند.

مجمع اسلامی حبل الله مشهد الرضا علیه السلام نهادی مردمی است که با تمرکز بر مسائل امت اسلامی و با هدف رشد در حوزه جهان اسلام تاسیس شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha