۲۱ فروردین ۱۴۰۲، ۱۵:۴۱
کد خبر: 85079143
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۸۰ دانشجوی خارجی جذب دانشگاه محقق اردبیلی شدند

۲۱ فروردین ۱۴۰۲، ۱۵:۴۱
کد خبر: 85079143
۳۸۰ دانشجوی خارجی جذب دانشگاه محقق اردبیلی شدند

اردبیل - ایرنا - رئیس دانشگاه محقق اردبیلی از جذب ۳۸۰ دانشجوی خارجی در مقاطع تحصیلات تکمیلی این دانشگاه خبر داد.

به گزارش ایرنا ، اسماعیل چمنی روز دوشنبه در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی و پژوهشی این دانشگاه با شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان اظهار کرد: دانشگاه محقق اردبیلی دنبال کاربردی کردن پژوهش‌ها برای رفع نیازهای استان و کشور است و از رساله‌ها، پایان نامه‌ها و پژوهش‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی برای برطرف کردن نیازهای استان استفاده می‌شود.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی اضافه کرد: تلاش بر این است تا پژوهش آموزش محور، آموزش پژوهش محور و پژوهش نیازمحور در دانشگاه محقق اردبیلی نهادینه شود.

چمنی با اشاره به وجود حلقه مفقوده میان مراکز تولیدی و دانشگاهی در کشور، ابراز امیدواری کرد: با کمک و همراهی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان این حلقه مفقوده در استان اردبیل به هم وصل شود تا شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان بتواند برای ارتقای خود از امکانات و ظرفیت‌های نیروی متخصص دانشگاهی استفاده کند.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی همچنین گفت: در حال حاضر حدود سه هزار دانشجوی کارشناسی ارشد و ۹۷۰ نفر دانشجوی دکتری در این دانشگاه تحصیل می‌کنند.

قاسم محمدی ، مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان نیز در این مراسم گفت: دانشگاه محقق اردبیلی یکی از مراکز علمی مهم در تولید علم، فناوری و انجام پژوهش‌های کاربردی در کشور بوده و یکی از افتخارات جغرافیای علمی و دانشگاهی کشور است.

وی افزود: همایش ملی زنجیره ارزش، برندینگ و صادرات در بخش کشاورزی و دامپروری با مشارکت دانشگاه‌های تهران و محقق اردبیلی اردیبهشت ماه امسال در این شرکت برگزار خواهد شد.

فروشگاه‌های زنجیره‌ای مغانه در کشور راه‌اندازی می‌شود

محمدی سرمایه‌گذاری‌های انجام شده طی ۲ سال گذشته در این شرکت را چشمگیر دانست و افزود: در حال طراحی فروشگاه‌های زنجیره‌ای مغانه برای فروش محصولات این شرکت در سطح منطقه و سایر کشورها هستیم.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با بیان اینکه مرکز تحقیقات و پژوهش‌های این شرکت با همکاری دانشگاه محقق اردبیلی راه‌اندازی خواهد شد، گفت: راه‌اندازی میز مشترک میان این شرکت و دانشگاه محقق اردبیلی در رشد و توسعه این شرکت تاثیرگذار خواهد بود.

جبرائیل رزمجو ، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی هم در این نشست گفت: مدیریت شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان فرصت همکاری میان دانشگاه محقق اردبیلی و این شرکت را فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه محقق اردبیلی دارای پنج پژوهشگر یک درصد برتر جهانی و ۱۷ پژوهشگر ۲ درصد برتر جهانی است، افزود: یکی از رویکردهای مهم دانشگاه محقق اردبیلی جذب پژوهشگران پسادکتری و حمایت از پژوهش‌های تقاضامحور است.

بخش تحقیق و توسعه شرکت کشت و صنعت مغان راه‌اندازی می‌شود

رزمجو با اشاره به قانون جهش تولید، تصریح کرد: در همین راستا بخش تحقیق و توسعه شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با همکاری دانشگاه راه‌اندازی خواهد شد.

دانشگاه محقق اردبیلی در سال ۱۳۵۷ با نام دانشکده کشاورزی تاسیس شده است و اکنون تعداد رشته‌های مصوب این دانشگاه ۲۸۱ رشته شامل ۶۲ رشته در مقطع دکتری، ۱۳۳ رشته مقطع کارشناسی ارشد، ۷۹ رشته مقطع کارشناسی و هفت رشته مقطع کاردانی است.

این دانشگاه دارای ۹ دانشکده، سه مرکز تحقیقات، سه پژوهشکده، ۱۹ هسته پژوهشی و یک مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناور است و همایش‌های علمی و آموزشی متنوعی در آن با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha