۲۱ فروردین ۱۴۰۲، ۱۵:۱۵
کد خبر: 85079127
T T
۴۳ نفر

برچسب‌ها

هنرنمایی دو نوجوان حافظ و قاری قرآن در «محفل»+فیلم

۲۱ فروردین ۱۴۰۲، ۱۵:۱۵
کد خبر: 85079127
هنرنمایی دو نوجوان حافظ و قاری قرآن در «محفل»+فیلم

تهران- ایرنا- تسلط محسن باقرپور، نوجوان حافظ کل قرآن که در برنامه تلویزیونی «محفل» شرکت کرده بود، باعث بهت میزبانان این برنامه شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، محسن باقرپور نوجوان ۱۲ ساله اردبیلی است که در سال ۹۵ و در سن ۷ سالگی موفق به حفظ کل قرآن کریم شد و عنوان خردسال‌ترین حافظ قرآنی کشور را به دست آورد. او حالا علاوه بر اینکه حافظ کل قرآن کریم است موفق به حفظ نهج البلاغه نیز شده است.

وی پس از شنیدن یک آیه از قرآن، شماره صفحه و کلمات ابتدایی آن صفحه را قرائت می‌کرد.

باقرپور در برنامه محفل با بیان این که مشوق اصلی من پدر و مادرم بودند اظهار داشت: در ماشین پدرم وقتی رفت و آمد می کردیم، نوحه آذری گوش می دادیم. بعد از مدتی یک قسمتی از آن نوحه را با گوش دادن حفظ شدم. خانواده که متوجه قدرت حافظه‌ام شدند، من را به حفظ قرآن تشویق کردند.

وی افزود: می خواهم رتبه یک تا سه کنکور تجربی را کسب کنم و بتوانم یک پزشک خوب شوم.

محمدمهدی طاهری قاری نوجوانی که در برنامه محفل به عنوان مهمان حضور داشت نیز گفت که به تلاوت سیدمحمدجواد حسینی علاقه دارد و او را تا به حال ندیده است. این قاری در بین تماشاگران بود و دیدارش با محمدمهدی طاهری تماشایی بود.

به گزارش ایرنا، برنامه محفل با قاریان و حافظان برتر قرآن و استعدادهای برتر قرآنی ایران و جهان همراه می‌شود.

حامد شاکرنژاد، احمد ابوالقاسمی، حجت الاسلام و المسلمین قاسمیان، رضوان درویش از کشور سوریه و حسنین حلو از کشور عراق، کارشناسان ایرانی و بین المللی برنامه «محفل» هستند و اجرای این برنامه را رسالت بوذری بر عهده خواهد دارد.

زمان پخش این برنامه شب‌های ماه مبارک رمضان قبل از افطار از شبکه سه و ساعت ۲۳ از شبکه قرآن است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha