۲۳ فروردین ۱۴۰۲، ۸:۰۰
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 85079080
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

خیران اصفهانی بهزیستی را در تامین مسکن مددجویان یاری کنند

اصفهان - ایرنا - معاون مشارکت‌های مردمی اداره‌کل بهزیستی اصفهان از خیران خواست تا این نهاد را در قالب طرح حمایتی تامین مسکن مددجویان بهزیستی با عنوان پویش "خشت مهربانی" یاری کنند.

امید رحمانیان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دستگاه‌های اجرایی و بخش های مرتبط با موضوع مسکن از جمله اداره کل راه و شهرسازی و بنیاد مسکن همواره یاریگر بهزیستی در موضوع خانه دار شدن مددجویان هستند ولی تکمیل این چرخه نیازمند همت مردمی و خیران است.

رحمانیان از خیران استان تقاضا کرد که در این ماه خیر و مهربانی، نذور خود را در قالب کمک های مالی برای تامین مسکن مددجویان بهزیستی در پویش "خشت به خشت تا خانه" و پویش "خشت مهربانی" اهدا کنند.

وی تصریح کرد: بهزیستی همواره برای تامین معیشت و مسکن مددجویان تلاش می کند ولی این اقدامات به تنهایی چاره ساز نخواهد بود.

وی با اشاره به رشد مبلغ رهن و اجاره مسکن گفت: هر هفته با تعدادی از مددجویان بهزیستی که جزو دهک های پایین جامعه به لحاظ درآمدی هستند مواجه هستیم که با مشکل ناتوانی در تامین مسکن مواجه می شوند.

معاون مشارکت‌های مردمی اداره‌کل بهزیستی اصفهان افزود: دولت در یک سال و نیم اخیر بمنظور حمایت از اقشار آسیب‌پذیر زیرپوشش بهزیستی، ۳۸۵ واحد مسکونی را به مددجویان و خانواده‌های دارای فرد معلول واگذار کرد ولی پاسخگو نیست و ضرورت دارد تا در یک جهاد مسکن‌سازی با همراهی دستگاه‌ها و انجمن‌های مسکن‌ساز و خیران استان تلاش مضاعفی برای تسهیل امر مسکن‌سازی اقشار آسیب‌پذیر جامعه صورت گیرد.

وی با اشاره به کمک بلاعوض ۲۰۰ میلیلون تومانی بهزیستی به خانواده‌های مددجوی دارای حداقل ۲ فرزند معلول گفت: با توجه به شرایط اقتصادی، این مبلغ برای تامین مسکن پاسخگو نیست.

بنا بر آخرین آمار و اطلاعات در زمان حاضر بالغ بر ۱۳۲ هزار معلول، ۱۰ هزار زن سرپرست خانوار و یکهزار و ۲۰۰ کودک بد سرپرست یا بدون سرپرست مؤثر در ۴۰ خانه کودک و نوجوان زیرپوشش خدمات مستمر و غیرمستمر بهزیستی استان هستند که بر این اساس اصفهان از نظر آمار و تنوع معلولان در کشور از رتبه پنجم برخوردار است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha