چهار هزار و ۵۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در مازندران تحویل شد

ساری- ایرنا- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران گفت که از مجموع ۹ هزار و ۱۷۰ واحد طرح نهضت تولید مسکن در حال ساخت در این استان در بخش روستایی و شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر، تاکنون چهار هزار و ۵۲۲ واحد تکمیل و به متقاضیان تحویل داده شد.

علی اصغر آسمانی‌مقدم روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، سهمیه در نظر گرفته شده برای مازندران در بخش مسکن روستایی را هفت هزار و ۹۷۲ واحد مسکن اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۶ هزار و ۸۹۸ سهمیه اختصاص یافته است.

وی خاطر نشان کرد: این تعداد سهمیه اختصاص یافته به بانک های عامل هم معرفی شدند که از این تعداد نیز چهار هزار و ۸۳۱ پرونده منجر به عقد قرارداد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن مازندران میزان معرفی متقاضیان واجد شرایط برای دریافت تسهیلات مورد نظر به بانک های عامل را ۹۹ درصد و انعقاد قرارداد را نیز ۷۱ درصد اعلام کرد.

آسمانی مقدم، از بانک های ملت، کشاورزی، تجارت، پست بانک، سپه، ملی، صادرات و رفاه به‌عنوان بیشترین میزان عملکرد در پرداخت تسهیلات مورد نیاز در بخش مسکن روستایی در مازندران نام برد.

این مقام مسوول در ارتباط با ساخت مسکن در شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت نیز گفت که تاکنون ۲ هزار و ۸۵۵ متقاضی ساخت مسکن در استان ثبت نام کردند که از این تعداد ۸۸ نفر تایید نهایی شدند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران، شمار متقاضیان ساخت مسکن با آورده و سرمایه شخصی ۴۰ میلیون تومان و یا بیشتر از این میزان را نیز در مازندران ۳۷ هزار نفر اعلام کرد و اکنون در ۹ شهر کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت استان تایید نهایی شدند ضمن اینکه در پنج شهر مازندران نیز متقاضی با آورده شخصی ۴۰ میلیون تومانی شناسایی شدند.

وی شمار شهرهای فاقد متقاضی را نیز ۳۱ شهر ذکرکرد و گفت که در شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت استان ۹۹ هکتار زمین برای ساخت مسکن تهیه و تامین شده است.

آسمانی مقدم، مساحت زمین های شناسایی شده در شهرهای با کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای انجام اقدامات بعدی را نیز ۵۹ هکتار اعلام کرد و در این شهرها نیز تاکنون ۲ هزار و ۶۶ هکتار زمین برای ساخت مسکن تحویل داده است.

به گزارش ایرنا، طرح نهضت ملی مسکن را دولت سیزدهم برای خانه دار کردن مردم ارائه کرد. قرار است در چارچوب آن سالانه یک میلیون واحد مسکونی ساخته و تحویل متقاضیان شود. سهم مازندران از این طرح سالانه ۳۸ هزار و در مجموع ۱۵۲ هزار خانه است.
طبق مقررات نهضت ملی مسکن، متقاضیان با داشتن پنج شرط تاهل، سرپرست خانوار بودن و مردان مجرد ۲۳ سال به بالا، حداقل سابقه پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا، نداشتن مالکیت خصوصی و در نهایت عدم استفاده از امکانات دولتی از اول انقلاب در حوزه مسکن، می‌توانستند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.
بر اساس این قانون، زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن، معلولان جسمی و حرکتی با ۲۰ سال سن می‌توانند در قانون جهش تولید مسکن (نهضت ملی مسکن) مشارکت داشته باشند.
همچنین، قانون برای سرپرستان خانوار، محدودیت سنی نگذاشته است چرا که این افراد سرپرست خانوار تعریف می‌شوند و برای قانونگذار متاهل یا سرپرست خانوار بودن ملاک است. در عین حال، زنان و مردان سرپرست خانوار که به دلیل متارکه به صورت مجردی زندگی می‌کنند و سرپرست فرزندان خود هستند خانوار تلقی شده و بدون ملاک سن می‌توانستند ثبت‌نام کنند.

چهار هزار و ۵۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در مازندران تحویل شد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha