۲۰ فروردین ۱۴۰۲، ۲۳:۳۵
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85078459
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آبفا، ارتباط ریزش دیواره طرح برج طاووس دزفول به خطوط آب و فاضلاب را رد کرد

دزفول-ایرنا- روابط عمومی آبفا منطقه دزفول اعلام کرد: ریزش بخش‌هایی از دیواره طرح برج طاووس ارتباطی به خطوط آب و فاضلاب ندارد.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی آبفا منطقه دزفول یکشنبه شب در پاسخ به اظهارات رییس شورای شهر در نشست رسمی امروز این شورا و اعلام خطر جدی ریزش بخش‌هایی از دیواره طرح برج طاووس به دلیل شکستگی‌های مکرر شبکه آب و فاضلاب عنوان کرد: در مسیر جاده بلوار شهدا خط لوله ۵۰۰ میلی متری انتقال آب از ۴۰ سال پیش و قبل از حفاری محل طرح طاووس وجود داشته و مربوط به سال‌های اخیر نیست در حالی که حفاری محل اجرای طرح مربوط به ۱۲ سال پیش است‌ همچنین در باند مربوط به طرح طاووس هیچگونه خط انتقال فاضلابی وجود ندارد.

در جوابیه روابط عمومی آبفا منطقه دزفول آمده است: طی بازدید امروز مدیریت و کارشناسان آبفا منطقه دزفول از محل احداث این طرح به همراه کارشناسان دفتر فنی فرمانداری دزفول و کارشناسان شهرداری، مشخص شد ریزش بخش‌هایی از دیواره این طرح رها شده ارتباطی به خطوط آب و فاضلاب ندارد و قصوری متوجه آبفا منطقه دزفول نیست.

این روابط عمومی به شهروندان اطمینان داد در صورت بروز هرگونه شکستگی خط انتقال ۵۰۰ میلیمتری آب در این نقطه، بلافاصله در آسفالت نمایان می‌شود و اکیپ‌های عملیاتی به سرعت آن را تعمیر و رفع می‌کنند که البته تاکنون نشتی از این بابت در دیواره گزارش نشده است.

در این اطلاعیه آمده است: آبفا منطقه دزفول به دلیل حساسیت موجود همراه با دستگاه‌های متولی برای انجام هرگونه اقدام به منظور رفع خطرات ناشی از طرح رها شده طاووس آمادگی کامل دارد تا این معضل ۱۲ ساله رفع شود.

همچنین آبفا منطقه دزفول هنچنین اعلام آمادگی کرده موضوع مطرح شده توسط سایر کارشناسان نیز بررسی شود تا نبود قصور از سوی آبفا در این خصوص مشخص‌ شود.

به گزارش ایرنا، رئیس شورای اسلامی شهر دزفول امروز یکشنبه در یکصد و شصتمین جلسه رسمی در صحن علنی شورای اسلامی شهر دزفول، با بیان اینکه گودبرداری رها شده برج طاووس به خطری جدی تبدیل شده است، گفت: با توجه به شکستگی لوله‌های آب و فاضلاب در جوار این گودبرداری و سست شدن خاک این منطقه خطر ریزش جداره این محل بسیار جدی است.

محمدحسن پرآور با اشاره به پیش بینی بارش‌های سنگین در خوزستان از روز چهارشنبه هفته جاری افزود: آب سد دز در بالادست بوستان علی کله از روزهای گذشته بازگشایی شده و متعاقب آن سطح آب رودخانه بالا آمده است که درصورت بارش سنگین باران امکان ورود آب به محل گودبرداری این برج وجود دارد و این موضوع خطرات این حفاری رها شده را افزایش می‌دهد.

وی ضمن تاکید بر جلوگیری از پارک خودروها در جوار دیواره این حفاری عنوان کرد: با توجه به هشدارهای داده شده، خیابان منتهی به جداره این حفاری در روزهای آینده مسدود و مسیر جایگزین تعیین می‌شود.

رییس شورای اسلامی شهر دزفول تاکید کرد: با توجه به اهمیت موضوع ضروری است شهردار منطقه ۲ با هماهنگی فرمانداری دزفول از امروز به صورت جدی نسبت به کاهش خطر احتمالی در محل اقدام کند و تدابیر لازم را برای ایمن سازی محل انجام دهد.

وی با بیان اینکه حریم فضای سبز این طرح ۱۵ متر بوده که متاسفانه در زمان گودبرداری رعایت نشده است، افزود: در صورتی که این حریم رعایت شده بود امروز با چنین چالشی مواجه نبودیم.

پرآور با اشاره به تشدید خطر ریزش جداره این گودبرداری به دلیل شکستگی‌های خط آب و فاصلاب افزود: با پیگیری انجام شده از طریق فرمانداری دزفول مقرر شده است که تمام خط فاضلاب موجود در جوار این گودبرداری اصلاح شوند.

به گزارش ایرنا طرح برج طاووس دزفول که از آن به عنوان یک طرح بزرگ برای رونق گردشگری این شهرستان یاد می‌شد اکنون به سرابی خطرناک تبدیل شده و جان شهروندان را به خطر انداخته است.

عملیات اجرایی این طرح در زمینی به مساحت ۴۰ هزار مترمربع در پائین دست بوستان ساحلی علی کله آغاز شد ولی قرارداد آن به دلیل اختلاف شهرداری و شرکت طاووس فسخ شد.

در طراحی برج طاووس که قرار بود مشرف به رودخانه دز و مجاور میدان مادر دزفول اجرا شود مجموعه‌های تفریحی، خدماتی، درمانی، گردشگری و هتل پیش بینی شده بود.

پارکینگ‌های طبقاتی، بیمارستان فوق تخصصی، رستوران، شهربازی، اورژانس، بازار تجاری، هتل، پارک آبی، سایت اداری، استخر، سالن و بانک از جمله امکاناتی بودند که قرار بود در طراحی این طرح بزرگ تجاری، تفریحی و اقتصادی درنظر گرفته شوند ولی گویا این طرح سرابی بیش نبود.

عملیات گودبرداری برج به سرعت انجام شد ولی در همین حد ماند و گودال ایجاد شده به یک معضل خطرناک تبدیل شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha