۲۰ فروردین ۱۴۰۲، ۲۱:۳۸
کد خبرنگار: 1022
کد خبر: 85078225
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار: قطار پیشرفت گلستان با سرعت و بدون وقفه در حال حرکت است

گرگان - ایرنا - استاندار گلستان با اشاره به تخصیص مستمر اعتبارات به خصوص بودجه‌های مصوب سفر استانی اسفند سال ۱۴۰۰ رییس جمهور گفت: قطار پیشرفت این استان با سرعت و بدون وقفه در حال حرکت است.

به گزارش ایرنا، علی‌محمد زنگانه یکشنبه در نشست هماهنگی بانک‌های عامل با بنیاد مسکن گلستان اظهارکرد: گلستان دارای چشم‌انداز مشخص همراه با طرح‌های برنامه محور و عملیاتی است و همه اقدامات انجام شده بر اساس آن انجام می‌شود.

وی با یادآوری ضرورت اجرای قانون مولدسازی اموال دولتی توسط دستگاه‌ها برای جبران عقب ماندگی و کمبود نقدینگی مورد نیاز تکمیل طرح‌های نیمه تمام استان افزود: کوتاهی مسوولان دستگاه‌ها در این زمینه پذیرفتنی نیست.

زنگانه با ضروری دانستن سرمایه‌گذاری در مهار آب‌های سطحی در استان، گفت: ۸۰ درصد آب‌های سطحی استان بدون استفاده وارد دریای خزر می شود در حالی که می‌توان با مهار این آب‌ها، از صرف هزینه سنگین برای شیرین‌سازی آب دریای خزر جلوگیری کرد.

استاندار گلستان در ادامه با تقدیر از اهتمام بنیاد مسکن برای حل دغدغه مسکن روستاییان استان گفت: این نهاد امسال احداث حدود ۱۰هزار خانه را در دستور کار قرار خواهد داد که در این راستا جذب تسهیلات مورد نیاز باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی از مدیران بنیاد مسکن گلستان خواست برای جذب همه تسهیلات ارزان قیمت تخصیص داده شده برای ساخت مسکن روستایی تلاش کنند.

زنگانه از سرمایه گذاری ۳ هزار و ۱۸۴ میلیارد تومانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان طی یکسال اخیر در اجرای طرح‌های عمرانی و رفع محرومیت مناطق روستایی استان قدردانی کرد.

استاندار گلستان با اشاره به تبعات شدید خشک شدن خلیج گرگان افزود: احیای این پهنه آبی که نقش بسزایی در توسعه گلستان و استان های همجوار دارد بیش از همیشه مورد توجه قرار دارد.

زنگانه ادامه داد: باید به موضوع خشک شدن خلیج گرگان به عنوان چالش بزرگ نگاه شود چرا که تبعات آن علاوه بر گلستان، استان‌های دیگر حتی کشور ترکمنستان را درخواهد گرفت.

 قطار پیشرفت گلستان با سرعت و بدون وقفه در حال حرکت است

همچنین در آستانه فرارسیدن سالروز افتتاح حساب ۱۰۰ و تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به فرمان حضرت امام خمینی (ره) نمایشگاه دستاوردهای بنیاد مسکن استان گلستان با حضور استاندار و جمعی از مسوولان دستگاه های مرتبط مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

استاندار گلستان ضمن بازدید از بخش‌های نمایشگاه دستاوردهای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان از جمله مقاوم سازی واحدهای مسکونی، اجرای طرح هادی روستایی و ساخت مسکن ویژه محرومان، در جریان آخرین وضعیت ارائه خدمات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قرار گرفت.

زنگانه همچنین در نشست هماهنگی مسوولان بانک‌های عامل با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در راستای تحقق اجرای طرح نهضت ملی مسکن روستایی استان، شرکت کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان در این نشست با ارئه گزارشی از اجرای طرح نهضت ملی مسکن روستایی در این استان، گفت در اجرای این طرح به این استان ساخت 7 هزار واحد در سال سهمیه داده شده که طی چهار سال این سهمیه را اجرا کند ولی اکنون این اداره کل آمادگی اجرای ساخت ۱۱ هزار واحد را طی سال دارد.

سیدمحمد حسینی از اختصاص ۹ هزار و ۵۰۶ فقره وام ارزان قیمت برای ساخت خانه روستایی در سال جاری خبر داد و گفت: برای جذب این تسهیلات، متقاضیان واجد شرایط به بانک های عامل معرفی شده اند که در مرحله رسیدگی به پرونده ها و عقد قرارداد قرار دارد.

 قطار پیشرفت گلستان با سرعت و بدون وقفه در حال حرکت است

طرح نهضت ملی مسکن از سال قبل آغاز شده که مطابق گزارش اداره کل بنیاد مسکن گلستان، سهمیه در نظر گرفته شده برای این استان ساخت ۲۸ هزار واحد در مناطق روستایی طی چهار سال است.

براساس گزارش این اداره کل، ۱۲۸ هزار خانه روستایی ناایمن در گلستان مطابق سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ وجود دارد که این آمار طی چهار سال اخیر بیش از ۲۳.۵ درصد کاهش یافته و به زیر ۱۰۰ هزار واحد رسیده است.

خدمات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گلستان برای ساخت مسکن از جمله مقاوم سازی در ۹۳۶ روستای بالای ۲۰ خانوار استان دارای طرح هادی ارایه می شود.

۴۶.۶ درصد از جمعیت یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفری گلستان در روستا زندگی می‌کنند.

۲۱ فروردین سالروز افتتاح حساب ۱۰۰ امام و تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha