۲ هزار داوطلب در جمعیت هلال احمر بکارگیری می شود

زنجان - ایرنا - معاون عملیات و امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: ۲ هزار نفر از امدادگران و نجاتگران داوطلب به عنوان "ایثار " و " راننده پایه یک" در جمعیت هلال احمر کشور بکارگیری می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مرتضی مردای پور روز یکشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان در جمع خبرنگاران، افزود: با وجود کمبود نیروی انسانی در بخش کادر، این جمعیت سرمایه انسانی فوق العاده ای به نام داوطلب دارد و در این بخش هیچ مشکلی ندارد.

وی یادآور شد: ظرفیت بزرگ داوطلبان این جمعیت از جوانان تا امدادگران و نجاتگران را شامل می شود که بر اساس برنامه ریزی های انجام شده برای تامین نیروی کادر هلال احمر از همین داوطلبان استفاده خواهد شد که این امر به یقین توانمندی این جمعیت را چندین برابر خواهد کرد.

مرادی پور اظهار کرد: با توجه به رویکردهای رییس جمعیت هلال احمر و اتفاقات خوبی که اواخر سال گذشته رخ داد، زمینه جذب ۲ هزار نفر از امدادگران و نجاتگران فراهم شد.

وی اضافه کرد: این نیروها در همین جمعیت در حوزه جوانان و داوطلبان فعالیت کرده و هم اکنون نیز در حوزه امداد و نجات به عنوان نیروهای متخصص تربیت شده اند که در درجات ایثار و رانندگان پایه به کار گیری می شوند و بخش عمده ای از مشکلات نیروی انسانی کادر رفع می شود.

این مسوول با بیان اینکه در زمان حاضر هشت هزار و ۵۰۰ نیروی کادر و ۲۲ هزار نیروی امدادگر تخصصی با این جمعیت همکاری دارند، گفت: این نیروها خدمات تخصصی امداد و نجات را در هزار و ۶۴۵ پایگاه، پست و مراکز عملیاتی کشور ارایه می دهند.

مرادی پور، بازنشستگی نیروهای کادر هلال احمر را موجب کمبود نیروی انسانی در این بخش بیان کرد و افزود: ۹ هزار نیرو در این جمعیت کسری داریم که با حمایت های دولت و مجلس این کسری ها با نیروهای داوطلب هلال احمر به تدریج جبران خواهد شد.

معاون عملیات و امداد و نجات جمعیت هلال احمر همچنین با اشاره به خدمات ارایه شده در طرح امداد و نجات نوروزی، گفت: این خدمات در چهار حوزه انجام شد که امداد و نجات یکی از آنها بود.

وی گفت: در حوزه پیشگیری نیز با ظرفیت هایی که در حوزه جوانان و آموزش همگانی داشتیم ورود کردیم و در حوزه درمان نیز این جمعیت کار ویژه و متفاوتی انجام داد به طوری که داروخانه ها و مراکز توانبخشی خود را ۲۴ ساعته دایر کرد تا در این ایام فردی در تامین دارو و تجهیزات مورد نیاز مشکلی نداشته باشد.

مرادی پور خاطرنشان کرد: در ایام تعطیلات نوروزی امسال بیش از چهار هزار عملیات و خدمات از سوی این جمعیت انجام شد که ۴۶ درصد این عملیاتها ترافیکی بود و در مجموع بیش از ۵۸ هزار نفر از خدمات جمعیت هلال احمر در این ایام استفاده کردند.

وی با اشاره به خدمات جمعیت هلال احمر به زلزله زدگان شهرستان خوی، یادآور شد: با وجود خسارت کمی که این زلزله داشت برای اولین بار بیش از ۴۰ هزار دستگاه چادر و اقلام امدادی بین زلزله زدگان توزیع شد در حالی که این میزان تخریب نبود.

مرادی پور گفت: بر اساس آمارها کمتر از ۲ هزار خانه تخریب شده و غیرقابل سکونت بود اما به دلیل نگرانی مردم و برای حمایت روانی این میزان اقلام توزیع شد.

معاون حقوقی و امور مجلس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران نیز در این مراسم به خبرنگاران، گفت: طبق تبصره ۲ از ماده سه اساسنامه جمعیت هلال احمر وظایفی که دولت به جمعیت هلال احمر واگذار می کند هزینه های آن را هم پرداخت می کند که بخشی از این وظایف حاکمیتی در حوزه امداد و نجات است.

نامدار عبدالهیان افزود: در بحث سوانح طبیعی و حوادث جاده ای نیز در قالب قانون مدیریت بحران و آیین نامه مدیریت ایمنی حمل و نقل، وظایفی به این جمعیت واگذار شده که اجرای آنها به جز امکانات، تجهیزات و اقلام دیگر، نیازمند سرمایه انسانی است.

وی اظهار کرد: این جمعیت تاکنون سعی کرده است سرمایه انسانی خود را از میان ظرفیت های داوطلبی آموزش دیده و متخصص که تحت عنوان نیروهای داوطلب جوان جذب شده، آموزش دیده و به مرحله امدادگر و نجاتگر سه، ۲، یک و درجه ایثار رسیده اند تامین کند.

عبدالهیان خاطرنشان کرد: رویکرد جمعیت هلال احمر حفظ این متخصص ها و به کارگیری آنها به شکل قانونمند است به طوریکه امسال از میان ۲۲ هزار امدادگر و نجاتگر شبکه امداد و نجات کشور ۲ هزار نفر جذب این جمعیت می شوند.

در پایان این مراسم، "حکمت الله هاشمی" به عنوان سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان معرفی و از خدمات "سید قاسم موسوی" مدیرعامل قبلی این جمعیت قدردانی شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha