عضو کمیسیون تلفیق مجلس: باید از کارهای فانتزی در حوزه دانش بنیان پرهیز کرد

مشهد-ایرنا- عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: نیازمند تحول در نظام دانش بنیان کشور هستیم و باید از کارهای فانتزی در این حوزه پرهیز شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر سید احسان قاضی زاده هاشمی روز یکشنبه و در نشست هم اندیشی با حضور جمعی از مدیران پارک علم و فناوری خراسان رضوی افزود: در حوزه دانش بنیان بودجه بسیار خوبی تزریق شده است ولی متاسفانه کارهای فانتزی مشهود است.

وی ادامه داد: باید به دنبال یک تحول گسترده در بخش فناوری و دانش بنیان باشیم و این در حالی است که شکل گیری یک شرکت دانش بنیان می بایست بر اساس نیاز بازار و مراکز تولیدی و کارخانه ها صورت پذیرد تا در رفع مشکلات جامعه مفید باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: تکامل زنجیره تولید در رضایتمندی مردم است و تولیدات اقتصادی استان باید بر اساس آن صورت گیرد و این در حالی است که برای شرکتهای دانش بنیانی که در این فرآیند با عزم راسخ همکاری داشته باشند باید امتیازات و تسهیلاتی در نظر گرفت.

رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: نیازمند یک کار جهادی و تمام عیار با توجه به ریل گذاری شعار سال و منویات مقام معظم رهبری در بخش دانش بنیان هستیم و فرامین هر ساله رهبری، بهترین چراغ برای رسیدن به این پویایی است.

دکتر مسعود میرزایی شهرابی افزود: پارک علم و فناوری خراسان رضوی در چهار محور صنایع معدنی، صنایع کشاورزی، صنایع غذایی و صنایع خلاق فرهنگی به خوبی درخشیده است و این در حالی است که با توجه به استعداد منطقه، ظرفیت‌ها و منابع استان در این موضوع حایز اهمیت بوده است.

وی ادامه داد: در پارک خراسان رضوی، طرح های نیاز محور نسبت به موارد ایده محور بیشتر مورد توجه بوده است و از سوی دیگر این پارک مدل سازترین پارک کشور نام گرفته است و سالهاست در حوزه هایی مانند انرژی و دارویی خوش درخشیده است.

عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: تلاش روز افزون ما نیز در رفع چالش‌ها و تمهید در مبانی آن است اما ۲ مشکل بزرگ، عدم تامین زمین مورد نیاز برای استقرار و اسکان شرکتهای پذیرش شده در پارک و همچنین بودجه اندک برای توسعه است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha