صنعتگران با هدف صادرات تولید کنند

بندرعباس - ایرنا - نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: تولید محصولات صنعتی صنتعگران استان باید با رویکرد صادرات توسعه یابد و برای فروش به بازار داخل کشور بسنده نکرد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد عبادی‌زاده یکشنبه در دیدار مدیر عامل شرکت صبا فولاد خلیج‌فارس با وی افزود: صادراتی کردن محصولات تولیدی مدنظر بوده و تولید نباید به گونه‌ای باشد که با هدف بازارهای داخلی تولید کنیم و مازاد را صادر کنیم؛ چرا که اطمینان بازارهای جهانی نسبت به محصول تولیدی را کاهش می‌دهد.

وی ادامه داد:‌ ایجاد و توسعه شرکت‌های اقماری دارای اهمیت است و تکمیل زنجیره ارزش، علاوه بر خلق سرمایه می‌تواند باعث ارتقای اقتصاد محلی هرمزگان شود.

امام جمعه بندرعباس اظهار کرد: توسعه متوازن هرمزگان اهمیت دارد و رهبرمعظم انقلاب همواره بر توسعه سواحل مکران تاکید دارند و صنعتگران نباید تمام تمرکز خود را روی مرکز استان قرار دهند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده با اشاره به اینکه ۳۵ درصد کشور را استان‌های ساحلی تشکیل می‌دهد و آبادترین مناطق جهان نیز شهرهای بندری و ساحلی هستند، گفت: رهبرمعظم انقلاب همواره بر روی اقتصاد دریا محور و دریاپایه تاکید دارند که باید در حوزه سیاست‌گذاری کلان اقتصادی به ظرفیت‌های دریایی کشور توجه و این ظرفیت‌ها اجرایی شود.

شرکت صبا فولاد خلیج فارس نخستین تولید کننده بریکت گرم در ایران با ظرفیت تولید یک و نیم میلیون تن در سال و جزو سه شرکت بزرگ صادر کننده بریکت در دنیا محسوب می‌شود که در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در بندرعباس قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha