بازاریابی مشکل ساختاری تولید در خراسان شمالی است

بجنورد-ایرنا- معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی گفت: بازاریابی و بازارشناسی مشکل اصلی رونق تولید در این استان است که باید در این خصوص برنامه‌ریزی درستی انجام شود.

محسن قلی زاده روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا درباره شعار سال با عنوان «کاهش تورم و رشد تولید» اظهار کرد: بسیاری از تولیدکنندگان در استان به ویژه در بخش صنایع دستی و مشاغل خانگی در تامین بازار با مشکل مواجهه هاستند و این امر در تولید و رونق آن تاثیر منفی دارد.

وی افزود: البته مشکل بازار، فقط منوط به مشاغل خرد و خانگی نیست و واحدهای تولیدی در شهرک های صنعتی که غیرفعال شده و یا با ظرفیت کم فعالیت دارند هم با آن دست به گریبان هستند.

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی تاکید کرد: علت مهم راکد و غیرفعال بودن واحدهای تولیدی استان نبود بازار و مشکل در بازاریابی برای عرضه محصولات تولیدی است.

وی عنوان کرد: بسیاری از محصولات تولیدی در استان قابلیت عرضه در بازارهای بین المللی را دارند و در این باره باید شناسایی و یافتن بازارها در خارج کشور به صورت جد پیگیری شود.

این استاد دانشگاه یادآور شد: اگر بازار برای عرضه محصول فراهم باشد، انگیزه برای تولید بیشتر می شود و زمینه برای فعالیت پایدار و مطمئن در واحدهای تولیدی ایجاد می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره مهار تورم و گرانی در استان گفت: یکی از علت های بالا بودن نرخ تورم در استان، ضعف زیرساخت ها بویژه در بخش حمل و نقل و جابه جایی کالا است که سبب افزایش قیمت تمام شده تولید می شود.

این دکترای اقتصاد با اشاره به اینکه ضعف سرمایه گذاری بخش خصوصی هم از علت های بالا بودن نرخ تورم در استان است تصریح کرد: در این زمینه باید زیرساخت ها تقویت شود تا بخش خصوصی راغب به سرمایه گذاری در این منطقه باشد.

وی اظهار کرد: بخش خصوصی در سرمایه گذاری به دنبال رسیدن به سود اقتصادی است و به یقین در جایی سرمایه گذاری می کند که به لحاظ اقتصادی برایش به صرفه باشد.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

این استان حدود ۴۰۰ واحد تولیدی و صنعتی با اشتغال ۱۱ هزار نفر دارد که از لحاظ داشتن صنایع بزرگ در بین ۳۱ استان کشور رتبه دهم را داراست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha