۲۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۴۲
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 85077933
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۱۰ تن ماهی تیلاپیا در سبزوار تولید شد

۲۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۴۲
کد خبر: 85077933
۱۰ تن ماهی تیلاپیا در سبزوار تولید شد

سبزوار- ایرنا - مسوول شیلات مدیریت جهاد کشاورزی سبزوار گفت: برای نخستین بار سال گذشته ۱۰ تن ماهی تیلاپیا در این شهرستان خراسان رضوی تولید و روانه بازار مصرف شد.

محمدعلی اسلامی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به منظور تولید این حجم ماهی ۹۳ هزار قطعه بچه ماهی تیلاپیا پارسال در پنج واحد پرورش و تکثیر ماهی در اقلیم مستعد این شهرستان رهاسازی شده بود.

وی افزود: سازمان حفاظت محیط زیست سال گذشته مجوز پرورش ماهی تیلاپیا در سبزوار را صادر کرد و هم اینک پنج واحد پرورش این نوع ماهی در این شهرستان فعالیت دارند.

اسلامی گفت: پرورش تیلاپیا به دلیل ویژگی های زیستی، آب کمتری نیاز دارد لذا با توجه به چالش ﮐﻢ آﺑﯽ و ﺧﺸﮑﺴﺎﻟﯽ، امکان توسعه پرورش این گونه ماهی در مناطق مرکزی و کویری کشور فراهم است.

مسوول شیلات سبزوار گفت: صدور مجوز پرورش ماهی تیلاپیا در مزارع فعال پرورش آبزیان سبزوار زمینه‌ اشتغالزایی بیشتر و ایجاد درآمد را برای فعالان این بخش فراهم می سازد.

شهرستان سبزوار با تولید سالانه بیش از سه هزار تن ماهی سردابی و گرمابی، حدود ۳۰ درصد تولید ماهی خراسان رضوی را در اختیار دارد و طی سالیان گذشته همواره رتبه نخست تولید شیلات این استان را کسب کرده است.

این شهرستان همچنین در حوزه تولید ماهیان خاویاری در خراسان رضوی پیشگام است و هم اینک پنج واحد پرورش خاویار در این شهرستان فعال و محصولات آن به کشورهای منطقه صادر می شود.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha