۲۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۳:۲۲
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 85077908
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

ماموریت استاندار البرز به فرمانداران و شهرداران برای تامین زمین مسکن نیازمندان

کرج - ایرنا - استاندار البرز گفت: تعیین تکلیف و بسترسازی برای بهره برداری از اراضی احصا شده برای تعاونی ها باید توسط فرمانداران و شهرداران استان صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجتبی عبداللهی روز یکشنبه در نشست قرارگاه تامین مسکن استان البرز افزود: ایجاد تعاونی ها و تامین زمین مناسب برای ساخت مسکن باید در اقدامی ویژه و با ضرب الاجل شناسایی و جانمایی شود تا موانع آن برای اختصاص به تعاونی ها برطرف شود.
عبداللهی گفت: هدف از راه اندازی تعاونی ها، سرعت بخشی به ساخت و ساز و تولید مسکن با هدف خانه دار شدن مردم و ایجاد اندوخته و ثروت برای خانواده ها است.
وی با تاکید بر اینکه بسته تشویقی برای سازندگان مسکن در بخش خصوصی تهیه شود، افزود: تعداد صدور پروانه شهرداری ها در راستای نهضت ساخت مسکن، نوسازی بافت فرسوده مورد نظارت و ارزیابی قرار می گیرد.
استاندار البرز گفت: ضمن اینکه سازمان نظام مهندسی استان باید در این جلسه حضور پیدا کرده و برنامه خود را برای حمایت از ساخت و ساز مسکن اعلام کند، باید از بخش خصوصی برای تولید مسکن ارزان و باکیفیت بهره برداری شود.
عبداللهی یادآور شد: باید شرایطی فراهم شود که اقشار مختلف مردم اعم از معلمان، کارمندان و کارگران به مسکن با قیمت منطقی و ارزان دست یابند؛ این امر در تعامل دولت و سازندگان بخش خصوصی و راه اندازی تعاونی های مسکن امکان پذیر خواهد بود.
وی گفت: بسته ویژه تامین مسکن برای جوانان و افرادی که در شرف ازدواج هستند باید طراحی شود و شرایط و بستر خاصی برای تشویق جوانان به تشکیل خانواده فراهم شود.
استاندار البرز افزود: ۹ طرح ویژه تامین مسکن در حضور رییس جمهور ارایه دادیم که اهم آنها جلب مشارکت بخش خصوصی برای تولید مسکن بوده و اداره کل راه و شهرسازی باید در این راستا با اهتمام و جدیت اقدام کرده و گزارش روند امور را ارایه دهد.
عبداللهی با تاکید بر ضرورت ایجاد بستر های لازم برای افزایش جمعیت در روستاها و مهاجرت معکوس به روستاها، بیان کرد: باید تدابیری اتخاد شود که این امر در استان البرز با توجه به ظرفیت های فراوان، محقق شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha