۲۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۱۰
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85077795
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تعداد موالید در استان زنجان ۵.۷ درصد کاهش یافت

۲۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۱۰
کد خبر: 85077795
تعداد موالید در استان زنجان ۵.۷ درصد کاهش یافت

زنجان - ایرنا- مدیر کل ثبت احوال استان زنجان گفت: سال گذشته در مجموع ۱۴ هزار و ۱۵۲ واقعه تولد در استان ثبت شد که این میزان نسبت به مدت مشابه قبل ۵.۷ درصد کاهش یافت.

مهدی ژاله چیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال ۱۴۰۰، تعداد ۱۵ هزار و ۲ مورد واقعه تولد در استان زنجان ثبت شد.

وی اظهار کرد: از ۱۴ هزار و ۱۵۲ واقعه تولد ثبت شده در استان طی سال گذشته، هفت هزار و ۳۰۶ نوزاد پسر و ۶ هزار و ۸۴۶ نوزاد دختر بودند.

مدیر کل ثبت احوال استان زنجان با بیان اینکه میانگین سنی مادران در ثبت وقایع تولد در این استان طی سال گذشته ۲۹.۷ سال بود، گفت: بیشترین گروه سنی مادران در ثبت ولادت ها طی ۲ سال اخیر در استان مربوط به ۳۰ تا ۳۴ سال بود.

ژاله چیان با بیان اینکه سال گذشته نام‌های " فاطمه و امیرعلی" بیشترین فراوانی را در نامگذاری نوزادان تازه متولد شده در استان داشت، گفت: طی این مدت نام های «زهرا»، «ماهلین» «رستا» و «آیلین» برای دختران و «آیهان»، «علی»، «ابوالفضل»، و «آریا» برای پسران در رتبه های بعدی بیشترین فراوانی در نامگذاری در استان بودند.

مدیر کل ثبت احوال استان زنجان گفت: سال گذشته ۲۵۱ مورد تولد نوزادان دوقلو، هشت مورد تولد نوزادان سه قلو و یک مورد نیز تولد چهارقلو در استان زنجان ثبت شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha