۸۴۹ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در شاهرود معدوم شد

۲۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۵۲
کد خبر: 85077733
 ۸۴۹ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در شاهرود معدوم شد

شاهرود - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: ۸۴۹ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ‌ گذشته در گشت‌های بازرسی کارشناسان بهداشت محیط این شهرستان شناسایی و معدوم شد.

آرش صیدآبادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه به ۹۱ مورد شکایات مردمی ثبت شده در سامانه‌ ۱۹۰ رسیدگی شد، ابراز کرد: ۱۳۳ مورد بازرسی از سامانه‌های آبرسانی مناطق شهری و روستایی طی همین بازه زمانی انجام شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به اینکه یکهزار و ۳۹۰ مورد کلرسنجی از آب آشامیدنی انجام شد، اظهار کرد: از ۹۹ مورد آب آشامیدنی مناطق شهری و روستایی نمونه‌برداری میکروبی شد.

وی با بیان اینکه یکهزار و ۴۳۰ جزوه آموزشی در راستای پیشگیری از بیماری‌های واگیر بین واحدهای صنفی توزیع شد، افزود: سه هزار و ۴۰۰ مورد آموزش چهره به چهره به شاغلان واحدهای صنفی انجام شد.

 ۸۴۹ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در شاهرود طی بازرسی‌های نوروزی معدوم شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه ۲۳ واحد متخلف پلمب شد، گفت: سه هزار و ۱۲۳ مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و مکان‌های عمومی از ابتدای اجرای طرح نوروزی تا ۱۴ فروردین امسال در حوزه بهداشتی انجام شد.

این بازرسی‌ها از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و مکان‌های عمومی در محدوده شهر و روستاها، مراکز بین راهی و اقامتی از جمله هتل‌ها، اقامتگاه‌ها و مدرسه‌های منتخب اسکان مسافران نوروزی در شهرستان‌های شاهرود و میامی انجام شد.

وی با بیان اینکه بازرسی‌ها در راستای اجرای برنامه مدیریت سلامت نوروزی توسط گروه مهندسی بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی شاهرود اجرا شد، ابراز کرد: ۳۱۴ مورد از این بازرسی‌ها منجر به صدور اخطاریه بهداشتی و معرفی به مراجع قضایی شد.

صیدآبادی با اشاره به اینکه ۲۳ مرکز متخلف پلمب شد، اظهار کرد: ۱۶۲ مورد بازدید نیز در قالب گشت مشترک با همراهی کارشناسان اداره‌های جهاد کشاورزی، دامپزشکی، صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و فرمانداری انجام شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ادامه داد: یکهزار و ۳۷ مورد پایش و سنجش کیفیت مواد غذایی از نظر بار میکروبی، دمای نگهداری و شوری مواد غذایی با استفاده از روغن سنج، دماسنج و اندازه‌گیری بار میکروبی سطوح انجام شد.

شهرستان‌های شاهرود و میامی با جمعیتی حدود ۲۶۰ هزار نفر و ۵۴ هزار کیلومتر مربع مساحت، گستره زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha