۲۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۱:۱۹
کد خبرنگار: 2660
کد خبر: 85077717
T T
۵۶ نفر

برچسب‌ها

ناکامی قاچاقچیان در خروج غیرقانونی سوخت از آب‌های ماهشهر

اهواز - ایرنا - فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان گفت: با هوشیاری ماموران دریابانی از خروج محموله برزنتی سوخت ۳۰هزار لیتری گازوییل که در آبهای ماهشهر شناور بود، جلوگیری شد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی فرماندهی مرزبانی و دریابانی خوزستان ، سردار " لطفعلی پاکباز" افزود:در راستای طرح تشدید کنترل نوار ساحلی استان و جلوگیری از ورود و خروج هرگونه قاچاق، ماموران پایگاه دریابانی ماهشهر در نتیجه ساعت‌ها کار اطلاعاتی از قصد قاچاقچیان مبنی بر خروج محموله سوخت از آب‌های منطقه و فروش آن به دلالان سوخت در خلیج فارس آگاه شدند.
وی اضافه کرد: ماموران دریابانی با اعزام به موقع به محل و طی عملیاتی موفق شدند یک چتری برزنتی حاوی ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوییل را کشف و ضبط کنند.

این مقام ارشد مرزبانی و دریابانی خوزستان ارزش محموله سوخت قاچاق را بیش از ۱۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: پرونده سوخت قاچاق پس از تکمیل به مراجع ذیصلاح ارسال شد.
وی افزود: سوخت، سرمایه ملی و متعلق به همه مردم کشور است از این روز مرزبانان خوزستان با عزمی جدی در سال جدید همچون گذشته با سودجویان در این حوزه برخورد خواهند کرد.

به گزارش ایرنا سال جاری دستکم چهار محموله سوخت قاچاق قبل از خروج از کشور در آب‌های سرزمینی شمال غرب خلیج فارس و نوار ساحلی خوزستان کشف و ضبط شده است.

سوخت قاچاق مکشوفه که بیش از ۳۵۰ هزار لیتر گازوییل بوده تحویل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ایران شده است.

اداره کل تعزیرات حکومتی خوزستان مسئولیت رسیدگی به پرونده قاچاق کالا و ارز را برعهده دارد.

اختلاف بالای قیمت سوخت در داخل با بهای "فوب" آن در خلیج فارس و گستردگی سواحل وخورها زمینه را برای خروج غیرقانونی سوخت از آب‌های ساحلی خوزستان و شمال غرب خلیج فارس فراهم کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha