۲۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۰:۵۴
کد خبرنگار: 782
کد خبر: 85077689
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

جورجیا ملونی؛ "ترامپ ایتالیا"

۲۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۰:۵۴
کد خبر: 85077689
جورجیا ملونی؛  "ترامپ ایتالیا"

تهران– ایرنا- «جورجیا ملونی» که نخستین نخست‌وزیر زن در تاریخ ایتالیا به شمار می‌رود از سوی منتقدان  چپگرایش، نسخه زنانه دونالد ترامپ در این کشور و در اروپا شناخته می‌شود.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، تارنمای خبری هیل در گزارشی به قلم «داگلاس مک کینون»(DOUGLAS MACKINNON) نوشت: جورجیا ملونی نخست وزیر ایتالیا (از بسیاری جهات) و از منظر جناح چپ، دونالد ترامپ از نوع زن، شناخته می شود.

نویسنده این مقاله که سابقه طولانی حضور در کاخ سفید بعنوان مشاور سیاسی در دولت های رونالد ریگان و جرج اچ. دبلیو بوش (پدر) داشته دراین مقاله می نویسد: هر زمانی که دونالد ترامپ در منظر عموم نطقی می کند و یا کاری انجام می دهد، خشم بسیاری از چپ ها را برمی‌انگیزد و به نظر می رسد وی در برابر انتقادات چنین گروه هایی تنها نیست، چراکه برخی از زنان محافظه کار که با داریت خود به شهرت می رسند و در زمینه سیاسی به برتری دست می یابند، به سرعت به هدف (انتقادی) همانند ترامپ بدل می شوند.

موسولینی بعدی

ملونی که اکنون حدود یکسال و نیم است سمت نخست وزیر ایتالیا را عهده دار است از سوی بسیاری از چپ ها که اتفاقا اکثر آنها نیز زنان هستند، طی این مدت اتهامات شدیدی را تحمل کرده است؛ آنها او را یک «فاشیست»، «افراطی»، «دیکتاتور»، «بینیتو موسولینی بعدی» وحتی برخی از منتقدان، وی را «نازی دوم» می خوانند.

این مقاله می نویسد: چندان جای تعجب نیست که برخی از تندترین انتقادها علیه نخست وزیر ایتالیا طی این مدت از سوی رسانه های ترقی‌خواه لیبرال مستقر در کشورهایی همچون آمریکا، انگلیس، فرانسه و استرالیا صورت گرفته است، بطور مثال یک مقاله که در نشریه آمریکایی «آتلانتیک» (The Atlantic) در ۲۲ سپتامبر ۲۰۲۲ (۳۱ شهریور ۱۴۰۱) منتشر شد، علیه او تیتر زد؛ «بازگشت فاشیسم به ایتالیا». اندکی بعد شبکه رادیو و تلویزیون استرالیا در گزارشی عنوان کرد: «آیا جورجیا ملونی نخست وزیر ایتالیا یک فاشیست است» و همراه با آن، تصویری از موسولنی که در کنار آدلف هیتلر به رسم نازی ها سلام می‌دهد برای مخاطبان خود پخش کرد.

منتقدان دولت ایتالیا نخست وزیر را نسخه زنانه ترامپ می‌دانند منتقدان دولت ایتالیا نخست وزیر را نسخه زنانه ترامپ می‌دانند

دموکرات ها هم فاشیست هستند

این مقاله در ادامه می نویسد: بیل ماهر (Bill Maher) یکی از مجریان شبکه HBO (بزرگترین شبکه تلویزیونی آمریکا) دراین باره از رسانه‌های لیبرال که گرایش «راست افراطی» دارند، انتقاد کرد و گفت : مدام می گویند حزب ملونی موسوم به (حزب برادران ایتالیا) دارای ریشه های فاشیستی است، دموکرات ها هم همینطور، ریشه حزب برده داری دارند و اکنون هم شاهد آن هستیم که وی را به کاخ سفید دعوت کرده اند.

تارنمای خبری هیل می نویسد: حقیقت این است که جورجیا ملونی در تاریخ ایتالیا ریشه دارد؛ وی از میان طبقه کارگری برخاسته و بدون داشتن ارتباط و کمک طبقه ثروتمند سیاسی، حزب خود را تاسیس کرد و توانست این حزب را به قدرت برساند. حزبی که در چهار سال گذشته تنها چهار درصد آرا را داشت امروز ۲۶ درصد آرا را کسب کرده است.

ملونی خود در نطقی گفته بود: من نخستین زن در تاریخ ایتالیا هستم که به سمت نخست وزیری این کشور برگزیده شدم، من مطمئناً به دلیل پیشینه خانوادگی یا دوستی‌های تأثیرگذار (سیاسی) به اینجا نرسیده ام.

جورجیا ملونی در مورخ ۳۰ مهرماه ۱۴۰۱ عهده دار سمت نخست وزیری ایتالیا شد.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha