۲۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۰:۱۱
کد خبرنگار: 985
کد خبر: 85077622
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۱۷ میلیارد ریال صرف آزادی زندانیان معسر در اردبیل شد

۲۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۰:۱۱
کد خبر: 85077622
۲۱۷ میلیارد ریال صرف آزادی زندانیان معسر در اردبیل شد

اردبیل - ایرنا - رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: ۲۱۷ میلیارد ریال در سال گذشته با کمک خیرین، گذشت شکات، تسهیلات بانکی و تقسیط بدهی، صرف آزادی زندانیان مالی و معسر (ناتوان از پرداخت بدهی) از زندان‌های این استان شد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا حجت‌الاسلام حسین کثیرلو با اعلام این خبر اظهار کرد: در این مدت با همت ستاد مردمی دیه استان ۷۳ مورد جشن گلریزان برگزار شد و ۳۰۵ نفر از زندانیان جرایم مالی و غیرعمد از زندان های استان آزاد شدند.

وی ادامه داد: کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد تبدیل به یک فرهنگ حسنه در استان شده و در بسیاری از ایام مبارک سال، خیران در نمایندگی ستاد دیه استان حضور می‌یابند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل با اشاره به آثار سوء و تبعات منفی زندان بر فرد زندانی، خانواده و جامعه گفت: تلاش می‌شود در ستاد دیه استان پس از تحقیقات لازم توسط گروه تحقیق، کمک‌های ستاد به زندانیان نیازمندان واقعی و مستحق تعلق گیرد.

حجت الاسلام کثیرلو همچنین بر لزوم استفاده از ظرفیت پایگاه‌های اطلاع‌رسانی و شبکه‌های مجازی برای ترویج آزادسازی زندانیان معسر تاکید کرد و افزود: حمایت از خانواده‌های زندانیان و کمک به خانواده‌های در معرض آسیب و تهدیدهای اجتماعی ضرورت دارد.

وی گفت: تا پایان ماه مبارک رمضان ۷۲ جشن‌ گلریزان در ۱۲ شهرستان استان اردبیل با هدف کمک به آزادی زندانیان مالی و غیرعمد به نیت شهدای کربلا برگزار و زمینه آزادی تعدادی از زندانیان مالی غیرعمد فراهم خواهد شد.

استان اردبیل رتبه پنجم کشوری در زمینه آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی را دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha