۲۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۳:۴۵
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 85077607
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۹۳ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به واحدهای گنبدکاووس پرداخت شد

گنبدکاووس- ایرنا- سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت گنبدکاووس گفت: پارسال ۲۹۳ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به ۶ واحد تولیدی صنعتی شهرستان پرداخت شد.

روح الله کوهساری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: ۱۰۹ واحد در داخل و خارج از شهرک صنعتی گنبدکاووس دارای پروانه بهرداری هستند که از این تعداد ۹۸ واحد فعال است.

وی ادامه داد: فعالیت ۹ واحد به دلایل مختلف از جمله کاهش تقاضای بازار و کمبود مواد اولیه وارداتی به حدود ۱۰ درصد رسیده و ۲ واحد هم به علت اختلاف شرکا و مشکل با بانک در دریافت تسهیلات از یک سال قبل به حالت راکد درآمده است.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت گنبدکاووس گفت: همچنین در این مدت ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل اعتبارات تبصره ۱۸ به یک واحد تولیدی صنفی پرداخت شد.

کوهساری افزود: ۲ هزار و ۴۵۰ نفر در واحدهای تولیدی صنعتی فعال در گنبدکاووس مشغول به‌کار هستند.

وی بیان کرد: ۱۵ هزار واحد صنفی در مناطق شهری و روستایی این شهرستان فعالیت دارند که ۱۳ هزار مورد آنها دارای پروانه کسب و بقیه در مرحله دریافت پروانه کسب هستند.

وجود هفت معدن صدف کوهی فعال در گنبدکاووس

وی با اشاره به اینکه ۱۴ معدن صدف کوهی دارای پروانه بهره برداری در گنبدکاووس وجود دارد، گفت: هفت مورد از این معادن فعال است و از سه معدن به دلیل تعطیلی پنج ساله سلب امتیاز شده و به‌زودی در مزاید عمومی به بهره‌بردار جدید واگذار می‌شود.

کوهساری ادامه داد: ۲ معدن غیرفعال در حال بازاریابی برای جذب سرمایه گذار قرار دارد و ۲ معدن هم در حال واگذاری به بهره بردار جدید است.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت گنبدکاووس افزود: ۶ کارخانه فرآوری هم این ماده معدنی را در سایزهای مختلف پودر و بسته بندی و به بازارهای داخلی عرضه می‌کنند.

به گزارش ایرنا، معادن صدف کوهی مناطق شمالی گنبدکاووس در محدوده موسوم به "آق بند و اوچ قویی" با گستره‌ حدود ۴ هزار هکتار و با حجم و ظرفیت پیش بینی شده یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تن واقع هستند.

کوهساری ادامه داد: همچنین در بحث معادن ید، ۹ پروانه اکتشاف صادر و در ۲ معدن کار حفاری و اکتشاف در حال انجام است و سه معدن در مرحله واگذاری از طریق مزایده قرار دارد و چهار معدن هم قرار است در مزاید عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت عرضه شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha