فرماندار: رویکرد دولت سیزدهم ایجاد صنایع جدید در مهریز است

یزد- ایرنا- فرماندار مهریز گفت: رویکرد صنعتی دولت سیزدهم در این شهرستان ایجاد صنایع جدید، واحدهای فاقد آلاینده، هایتک و سایر واحدهایی است که در رده‌های پایش آلایندگی مورد تایید اداره‌کل حفاظت محیط زیست است.

به گزارش ایرنا، محمد دهقان بنادکی، روز شنبه در جمع مسئولان اجرایی شهرستان افزود: نگرش حاکم در ایجاد واحدهای تولیدی در سطح منطقه، بکارگیری نیروهای متخصص و رفع دغدغه شهرستان در اشتغال جوانان و بانوان است .

وی ادامه داد: در خصوص کنترل آلایندگی با راه‌اندازی سامانه پایش آلودگی هوا در شهرستان و شفافیت این موضوع برای شهروندان، رصد این واحدها به صورت تمام وقت انجام و برخورد قاطع با صنایعی که مقررات و استاندار های لازم را رعایت نکنند صورت خواهد گرفت.

این مسئول اظهار کرد: یکی دیگر از اهداف مهم و برنامه‌های دولت سیزدهم در شهرستان مهریز تهیه بانک اطلاعاتی جامع و کامل از صنایع شهرستان است که می‌تواند به پیوست سلامت و رسالت آنها در قبال وظایف اجتماعی کمک کند.

دهقان به فرمان امسال مقام معظم رهبری و تعیین شعار سال اشاره کرد و گفت: باید مردم و مسئولان در کنار هم برای تحقق منویات مقام معظم رهبری و مهار تورم و رشد تولید بیش از گذشته ماموریت ملی و انقلابی خود را در شهرستان انجام دهند.

در شهرستان مهریز شهرک‌های صنعتی شهید چمران، سایت ۱۹۶ هکتاری، یزدمهر، هرفته، شهرک سنگ، شهرک سریشم و ناحیه صنعتی بهادران با چهار هزار نفر اشتغال فعال است.

مرکز این شهرستان با ۵۵ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد و شامل یک شهر و یک بخش مرکزی با پنج دهستان و ۴۶۷ آبادی است.

سه هزار و ۷۰۰ واحد صنعتی در استان یزد فعال است که افزون بر ۱۰۰ هزار نفر در این واحدها مشغول به کار هستند و حدود هزار نوع محصول در این واحدها تولید و علاوه بر عرضه در بازارهای داخلی، به ۹۳ کشور صادر می‌شود.

یزد چهارمین استان صنعتی و با ۵۰ نوع اندیس معدنی نیز دومین منطقه معدنی کشور است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha