بحران بانکی اخیر آمریکا احتمال رکود اقتصادی را افزایش داده است

تهران- ایرنا- جِیمی دیمون (Jamie Dimon) مدیرعامل شرکت خدمات مالی و بانکداری جِی‌پی مورگان چِیس، ضمن بیان اینکه بحران بانکی اخیر آمریکا احتمال رکود اقتصادی را افزایش داده است، گفت: این بحران درست مانند وزنه‌ای دیگر روی ترازو است که بر فشارهای ناشی از انقباض کمّی (QT)، تورم بیشتر و جنگ در اوکراین می‌افزاید.

به گزارش گروه اقتصادی ایرنا از وبگاه سی‌اِن‌اِن، دیمون در این مصاحبه اظهار کرد بحران بانکی اخیر آمریکا با بحران سال ۲۰۰۸ میلادی متفاوت است؛ زیرا فقط شامل تعداد انگشت‌شماری از بانک‌ها و یک مشکل خاص می‌شود و فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) برای کاهش مشکلات آن‌ها اقدامات جسورانه‌ای انجام داده است. وی خاطرنشان کرد که بحران در قالب مقررات جدید، بازتاب هایی خواهد داشت.

دیمون اظهار کرد که نمی‌داند ورشکستگی‌های بانکی دیگری نیز روی خواهد داد یا خیر، اما اگر روی دهد، حل خواهد شد و احتمالاً آخرینِ آن‌ها خواهد بود.

مدیرعامل جِی‌پی مورگان چِیس افزود: بحران اخیر هیچ شباهتی به بحران سال ۲۰۰۸ میلادی ندارد که صدها مؤسسه مالی را درگیر کرد و مشکلاتی بزرگ در بازارهای وام مسکن به‌ وجود آورد.

این مصاحبه دو روز پس از آن منتشر شد که دیمون در گزارش سالانه ۲۰۲۲ میلادی خود به سهامداران نوشت که مقررات جدید باید به گونه‌ای طراحی شود که سامانه بانکی آمریکا را به‌عنوان بهترین سامانه بانکی در جهان حفظ کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha