۱۹ فروردین ۱۴۰۲، ۱۰:۳۸
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85076476
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کمبود پنج پایگاه اورژانس در دزفول

۱۹ فروردین ۱۴۰۲، ۱۰:۳۸
کد خبر: 85076476
کمبود پنج پایگاه اورژانس در دزفول

دزفول-ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول با اشاره به مشکلات این دانشگاه گفت: شهرستان دزفول با کمبود پنج پایگاه اورژانس مواجه است که باید برای رسیدگی بهتر به شهروندان در مواقع نیاز نسبت به افزایش این پایگاه‌ها اقدام شود.

علیرضا خسروپناه روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: سال گذشته قرار بود سازمان برنامه و بودجه، هزینه ساخت سه اورژانس را پرداخت کند که در عمل چنین اتفاقی رقم نخورد.

وی با اشاره به کمبود آمبولانس در این شهرستان گفت: آخرین آمبولانسی که تحویل دانشگاه علوم پزشکی دزفول داده شده مربوط به هفت سال پیش است این در حالی است که بهترین بهره وری آمبولانس ۱۰ سال است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول اظهارکرد: اکنون از ۳۲ آمبولانس دانشگاه علوم پزشکی دزفول، چهار آمبولانس اسقاطی و برخی تصادفی و یا با هزینه بالا تعمیر و استفاده می‌شوند در واقع در حال حاضر ۱۶ آمبولانس عملیاتی در دزفول وجود دارد.

وی پیشنهاد کرد برای رفع این مشکل، مجوزی دریافت و از آمبولانس‌های مناطق آزاد سهمیه‌ای برای استان گرفته شود تا مشکل برطرف شود.

خسروپناه بیان کرد: بیشتر آمبولانس‌های موجود خراب هستند و اگر همزمان ۲ کد ماموریت داشته باشیم فقط امکان رسیدگی به یک کد وجود دارد.

شهرستان دزفول با ۱۴۵ نیروی ستادی و عملیاتی اورژانس، ۱۴ پایگاه زمینی، یک پایگاه هوایی و یک اتوبوس آمبولانس دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول همچنین درخصوص کمبود دارویی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: در حال حاضر کمبود سرم قندی و برخی اسپری‌ها داریم که فهرست ماهانه کمبود دارو به اداره کل بازرسی اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه کمبود دارو در بیمارستان بزرگ دزفول نداریم، ادامه داد: کمبودی از نظر داروهای خاص در دزفول وجود ندارد ولی در کل حدود ۳۰ قلم دارو کمبود داریم.

خسروپناه با بیان اینکه وضعیت دارو نسبت به ماه‌های قبل بهتر شده است، بیان کرد: بعضی داروخانه‌های دزفول را برای داروهای خاص اختصاصی کرده‌ایم.

وی درخصوص وضعیت پرداختی‌های بیمه‌ای نیز گفت: در حال حاضر برای پرداختی بیمه سلامت مشکل نداریم ولی برای پرداخت مطالبات بیمه تامین اجتماعی مشکل داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول با بیان اینکه آخرین پرداختی بیمه تامین اجتماعی مربوط به مردادماه بوده است، اظهار کرد: سال گذشته نشست‌هایی در این خصوص با مسوولان مربوطه برگزار کردیم که امیدواریم مطالبات بروز شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha