۱۹ فروردین ۱۴۰۲، ۷:۱۱
کد خبر: 85076392
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

کشاورزان لهستانی تهدید به بستن گذرگاه مرزی اوکراین کردند

تهران- ایرنا- کشاورزان لهستانی از واردات غلات اوکراینی که بازار را اشباع کرده، ناراضی هستند تا جایی که در اعتراض به این موضوع تهدید به محاصره و بستن گذرگاه مرزی «دوروسک - جاگودزین» کرده‌اند.

به گزارش بامداد شنبه ایرنا به نقل از رسانه‌های اوکراینی، کشاورزان معترض قصد دارند پس از افزایش ورود غلات اوکراین به بازار این کشور که منجر به کاهش شدید قیمت خرید این محصولات در لهستان شده است، در روزهای ۱۲ تا ۱۵ آوریل (۲۳ تا ۲۶ فروردین)، این گذرگاه مرزی را مسدود کنند.

در همین ارتباط، ولادیسلاو سرافین رئیس سازمان کشاورزی «کولکو رولنیچز» گفت: ما انتظار گوشی شنوا در دولت و رسیدگی مقامات به مشکلات‌مان را داریم نه اینکه صرفا یک وزیر قدم رنجه کرده و از مرز بازدید کند.

کشاورزان معترض در شهر شوسین لهستان نیز اعلام کردند که قصد دارند هفته آینده فعالیت‌های اعتراضی خود را افزایش دهند.

پیوتر مولر سخنگوی دولت لهستان روز جمعه اعلام کرد که «غلات تولید شده در اوکراین بدون تخلیه شدن در لهستان صرفا از طریق این کشور به کشورهای ثالث ترانزیت خواهد شد» اما تاکنون در عمل اتفاقات به نحو دیگری رقم خورده است.

همین موضوع منجر به استعفای هنریک کوالچیک وزیر سابق کشاورزی لهستان در ۵ آوریل (۱۶ فروردین) و جایگزینی رابرت تلوس در ۶ آوریل (۱۷ فروردین) در سِمت وی شده است.

ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین در جریان سفر اخیرش به ورشو، موضوع ترانزیت غلات اوکراین از طریق لهستان را با ماتئوس موراویسکی نخست‌وزیر این کشور مورد بحث قرار داده و طرفین متعهد شدند که مشکلات و حواشی ایجاد شده در رابطه با این موضوع را در آینده نزدیک برطرف کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha