نماینده پاکدشت: وزیر جدید آموزش و پرورش آشنا با مسائل فرهنگیان باشد

پاکدشت- ایرنا- نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر جدید آموزش و پرورش از بدنه فرهنگیان و آشنا با مسائل آموزش و پرورش در تمامی سطوح باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرهاد بشیری روز شنبه در نشست صمیمی مدیران مدارس و معلمان پاکدشت با سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور که در کانون شهدای این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: مردم پاکدشت همواره نگاهی فرهنگی به مسائل مختلف شهرستان داشتند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تمامی نمایندگان مجلس که از سوی مردم انتخاب شدند، همگی فرهنگی بودند.

وی افزود: جامعه فرهنگیان از چنان ارزش و اهمیتی برخوردار است که همه باید به آن توجه ویژه داشته باشند، دولت سیزدهم نیز نشان داد که در این حوزه دغدغه داشته و مسائل معیشتی معلمان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی اظهار داشت: اجرای قانون رتبه بندی معلمان، جزو افتخارات بزرگ نظام اداری کشور محسوب می‌شود و این در حالی است که رسیدگی به وضعیت رتبه بندی جامعه یک میلیون نفری معلمان در مقایسه با ۹۰ هزار عضو هیأت علمی دانشگاه با دقت و سرعت زیادی انجام شد که این نیز نشان از اهتمام دولت و مجلس برای رسیدگی به مطالبات فرهنگیان دارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم توجه ویژه انتخاب وزیر جدید آموزش و پرورش گفت: کسی که برای تصدی پست وزارت آموزش و پرورش معرفی می‌ شود باید از جنس معلمان و آشنا به مسائل مختلف آموزش و پرورش باشد.

بشیری تصریح کرد: اگر فردی که برای وزارت آموزش و پرورش انتخاب می‌شود با شرایط کلاس درس، مدرسه، وضعیت دانش‌آموزان و فرهنگیان، تفاوت‌های مدارس شهری و روستایی آشنایی داشته باشد، می‌تواند به خوبی از حقوق معلمان دفاع کرده و مسائل آموزش و پرورش در حوزه‌های مختلف را رفع کند.

وی تأکید کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در کنار دولت، نگاه ویژه‌ای به معلمان دارند و قطعا این نگاه را با انتخاب بهترین گزینه برای تصدی پست وزارت آموزش و پرورش ثابت خواهند کرد.

در جریان نشست معلمان و مدیران پاکدشت با معاون پارلمانی رئیس جمهور، مسائل و مشکلات جامعه فرهنگیان به ویژه در حوزه رتبه بندی معلمان مورد بررسی قرار گرفت.

پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha