۱۸ فروردین ۱۴۰۲، ۱۹:۳۱
کد خبرنگار: 2237
کد خبر: 85076225
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار گیلان: صید ماهیان استخوانی ۶۸ درصد افزایش یافت

رشت - ایرنا - استاندار گیلان گفت: با توجه به نگرانی‌های صیادان برای کاهش صید در سال‌های گذشته، خوشبختانه امسال رشد خوبی را شاهد هستیم به طوری که صید ماهیان استخوانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۸ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا اسدالله عباسی روز جمعه در حاشیه بازدید از پره صیادی شهید انصاری رودسر واقع در شرق گیلان در جمع خبرنگاران افزود: صیادان در آغاز فصل صید ماهیان استخوانی در دریای خزر نگرانی‌هایی در مورد موضوعاتی همچون تسهیلات، امکانات و کاهش صید در سال‌های گذشته داشتند و اکنون که در پایان فصل صید هستیم، میزان صید امسال نسبت به سال گذشته ۶۸ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: در بخش صید و صیادی استان گیلان چهار هزار و ۵۰۰ نفر در قالب ۴۴ پره صیادی از چابکسر تا آستارا مشغول هستند و از این طریق ارتزاق می‌کنند.

استاندار گیلان با تاکید بر ضرورت کاهش آلودگی‌های محیط زیستی دریا، به رهاسازی بچه ماهی‌ها در زمان حاضر اشاره کرد و از صیادان خواست در صورتی که بچه ماهی در تورهایشان صید کردند، رهاسازی کنند تا بزرگتر شود زیرا این نعمت الهی که خداوند در اختیار ما قرار داده متعلق به خودشان است.

وی با اشاره به اهمیت اقتصاد و تجارت دریامحور گفت: آنچه مورد نیاز این بخش است را انجام می دهیم و به مدیرکل شیلات استان و فرماندار تاکید کردیم کسانی که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بخش آبزی‌پروری اعم از پرورش ماهی در قفس، ماهیان سردابی گرمابی و ماهیان خاویاری هستند ورود کنند زیرا برنامه‌های راهبردی خوبی در این زمینه داریم.

عباسی ادامه داد: در تلاش هستیم امسال با توجه به شعار سال «مهار تورم و رشد تولید» در بخش آبزی‌پروری و دریامحور نیز حرفی برای گفتن داشته باشیم و بتوانیم شعار سال و منویات مقام معظم رهبری همچنین تاکیدات رئیس جمهور و برنامه‌های دولت را محقق کنیم.

وی در پایان سخنانش هدف از بازدید طرح‌های پره‌های صیادی را خدا قوت به صیادان و دست‌اندرکاران این بخش و بررسی مشکلات آنان عنوان کرد و گفت: همچنین برای آینده زمینه‌ای را فراهم کنیم تا از آنچه در دریا و ذخایر دریاست به درستی مدیریت و بهره‌گیری شود.

استاندار گیلان در این بازدید گفت و گوی صمیمانه با صیادان داشت و درد دل آنان را شنید.

گیلان از چابکسر در شرق تا آستارا در غرب استان بیش از ۲۸۰ کیلومتر نوار ساحلی دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha