۱۸ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۴۹
کد خبرنگار: 1250
کد خبر: 85076126
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امامان جمعه استان تهران اقدامات غیرانسانی رژیم صهیونیستی را محکوم کردند

شهر ری - ایرنا - امامان جمعه شهرستان های استان تهران با محکومیت اقدام های غیرانسانی رژیم صهیونیستی از مردم خواستند روز قدس با حضور پر صلابت و باشکوه در راهپیمایی، جنایت های صهیونیست ها را محکوم کنند.

به گزارش خبرنگاران ایرنا از شهرستان‌های استان تهران ائمه جمعه و جماعات در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن‌ محکوم کردن اقدامات غیر انسانی صهیونیست‌ها خواستار حضور یکپارچه مردم غیور ایران در کنار مسلمانان فلسطینی در روز قدس شدند. 

امام جمعه دماوند: اقدام صهیونیست‌ها علیه مسجد الاقصی بی پاسخ نخواهد ماند

امام جمعه دماوند گفت: هر اقدام صهیونیست‌ها علیه مسجد الاقصی و قبله نخست مسلمین بی پاسخ نخواهد ماند و به یقین واکنش جبهه مقاومت پشیمان کننده و بازدارنده است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام کاظم فتاح دماوندی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر دماوند با اشاره به ۲۰ فروردین، سالروز شهادت سید مرتضی آوینی، اظهار کرد: باید حقایق اسلامی و ارزش های اخلاقی را در قالب های هنری جذاب و جوان پسند به مردم ارائه کنیم و این مصداق جهاد تبیین است.

وی با اشاره به اوضاع منطقه و جنون رژیم صهیونیستی و شیطنت های اخیر آنها، اعلام کرد: در آستانه روز قدس، صهیونیست‌های غاصب با حمله به نمازگزاران و معتکفین مسجد الاقصی، خشم گروه‌های مقاومت و فلسطینیان و مسلمین جهان را برانگیختند.

خطیب جمعه دماوند افزد: به فرموده مقام معظم رهبری، صهیونیست ها اصرار دارند که زودتر از بین بروند. امیدواریم که اینگونه باشد و به زودی شاهد فروپاشی این رژیم جعلی باشیم.

وی با بیان اینکه یکی از مراکزی که در نشر و تعمیق هنر انقلابی فعالیت خوبی دارد، حوزه هنری انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: به لطف خدا دفتر حوزه هنری شهرستان دماوند سال گذشته افتتاح شد و در یک سال گذشته فعالیت های ارزشمندی انجام شده است که قابل تقدیر است.

این مسئول ادامه داد: کشف و تربیت هنرمندان بومی و تولید آثار هنری انقلاب محور در رشته‌های نقاشی، خوشنویسی، موسیقی، قصه نویسی، شعر، سرود، تئاتر، فیلم و عکس در دستور کار حوزه هنری قرار دارد .

خطیب جمعه دماوند خاطرنشان کرد: ماه مبارک رمضان از نیمه گذشته و به لیالی قدر و شهادت حضرت امیرالمومنین (ع) نزدیک می شویم، گفت: در شب‌های قدر یکی از وظایف ما استغفار است . اما استغفار عملی مهمتر و ارزشمند تر از استغفار زبانی است.

امام جمعه پردیس :سرعت مسئولان در عملیاتی شدن شعار سال 

 امام جمعه پردیس گفت: مسئولان برای عملیاتی شدن شعار سال سرعت به خرج بدهند تا با مشارکت مردم و رشد تولید و مهار تورم، مشکلات اقتصادی مرتفع شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام سید حسین حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر پردیس ضمن آروزی قبولی طاعات در ماه مبارک رمضان وگرامیداشت شبهای قدر در جمع نمازگزاران اظهار داشت: شب قدر فرصت ویژه‌ای است که خداوند در اختیار ما قرار داده است و از هزار ماه برتر است.

وی با اشاره به پیروزی ایران بر آمریکا در دادگاه لاهه، توضیح داد: دیوان بین‌المللی دادگستری در خصوص پرونده شکایت ایران علیه دولت آمریکا با موضوع نقض‌های مکرر عهدنامه مودت و دوستی ۱۹۵۵ از سوی دولت آمریکا و در خصوص برخی اموال مسدود شده سایر شرکت های ایرانی، به سود تهران حکم داد وموفقیت در لاهه، می‌تواند نردبانی برای پی‌گیری‌ها و موفقیت‌های بعدی باشد.

امام جمعه شهرستان پردیس با اشاره به شکست صهیونیست ها، بیان کرد: جام جهانی فوتبال زیر ۲۰ سال که قرار بود در سال جاری میلادی به میزبانی کشور اندونزی برگزار شود، با موضع‌گیری برخی مقامات و چهره‌های سرشناس این کشور علیه صهیونیست‌ها به اغما رفت.

حسینی ادامه داد: رژیم صهیونیستی از طریق ورزش، درصدد تغییر دیدگاه مردم مسلمان و افکار عمومی ملت‌‎های عربی بود که کشورهای عربی و مسلمان نیز با همین ورزش، نامشروع بودن رژیم جعلی صهیونیست را به نمایش گذاشتند.

وی با بیان اینکه دادگاه ترامپ؛ نمایش رسوایی سردمداران تمدن غرب است، توضیح داد: دادگاهی که برای رئیس جمهور سابق آمریکا به جرم پرداخت حق‌السکوت برپا شد، رسوائی سردمداران تمدن غرب است و این برای اولین‌بار است که یک رئیس جمهور تاریخ آمریکا به جرایم کیفری متهم شده است.

امام جمعه شهرستان پردیس افزود: بحران اقتصادی در اروپا، زنگ خطر ورشکستگی بانکی در قاره سبز بوده این ورشکستگی موجب نگرانی دولت‌ها و شرکت‌های اروپایی شده است.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

امام جمعه قرچک : روز ملی هسته ای نتیجه تلاش دانشمندان داخلی و خون شهدای هسته ای است 

 امام جمعه شهرستان قرچک گفت:روز ملی انرژی هسته ای برای ملت ایران یادآورد دستاوردهای عظیم در فناوری هسته ای است که تمامی این پیشرفت‌ها محصول تلاش دانشمندان داخلی و خون‌ پاک و مقدس شهدای هسته ای است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قرچک که در مصلای نماز جمعه این شهرستان اقامه شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مدافع حرم میلاد حیدری که هفته گذشته به دست رژیم اشغالگر قدس در کشور سوریه به شهادت رسید اظهار داشت: منطق شهدا هیهات من‌الذله است، منطقی که موجب شد با اطاعت محض از ولایت فقیه، راه مبارزه با استکبار را طی کنند.

وی اظهار داشت: شهدا حق باوران واقعی هستند که با اعتقاد کامل بر این که خداوند مستضعفین را بلند مرتبه کرده و دشمنان را خوار و ذلیل می‌سازد، پای در میدان مبارزه با ظلم، کفر و الحاد گذاشته و در این مسیر، جان خود را تقدیم اسلام کردند.

وی با گرامیداشت یاد شهید میلاد حیدری و شهید مقداد مهقادی که توسط رژیم اشغالگر قدس به شهادت رسیدند تصریح کرد: این دو شهید سرافراز، متعهد به ارزش‌های انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی، متخصص در علوم پیشرفت و مغز متفکر علوم مختلف بوند، کسانی که نسبت به ارزش‌ها و پیشرفت‌های کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی متعصب بودند و تا پای جان، ولایت‌مداری خود را در اطاعات از ولی امر مسلمین جهان به اثبات رساندند.

اسماعیلی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه قرچک با گرامیداشت فرارسیدن ۲۲ فروردین روز ملی انرژی هسته‌ای گفت: روز ۲۲ فروردین روز ملی انرژی هسته ای برای ملت ایران یادآورد دستاوردهای عظیم در فناوری هسته ای است که تمامی این پیشرفت‌ها محصول خون‌ پاک و مقدس شهدای هسته ای است.

امام جمعه قرچک با بیان این که به فرموده رهبر معظم انقلاب هیچ یک از دستاوردهای هسته ای تعطیل بردار نیست افزود: شهیدان شهریاری، فخری زاده و ... جان خود را تقدیم اسلام کردند تا ایران اسلامی امروز به قدرت موشکی منطقه تبدیل شود، قدرتی که دشمن از شنیدن نام موشک‌های ایران نیز هراس دارد.

امام‌جمعه رباط کریم :روز جهانی قدس روز اعلام خشم و نفرت امت اسلامی از استکبار است

 امام جمعه رباط کریم گفت: روز جهانی قدس روز اعلام خشم و نفرت و انزجار امت اسلامی از جنایات صهیونیستها و حامیان آنها مخصوصاً آمریکاست.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن ترابی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان رباط کریم گفت:نتانیاهو با جنایت یورش به مسجد الاقصی تلاش می‌کند توجه افکار عمومی را از درگیری داخلی متوجه درگیری در مسجد الاقصی کند و از گسترش بحران سیاسی، اجتماعی در تل‌آویو جلوگیری نماید.

وی افزود:به همین خاطر امسال برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس از سالهای گذشته از اهمیت بیشتری برخوردار است.

حجت‌الاسلام ترابی تصریح کرد:جنایت صهیونیست‌ها در هتک حرمت مسجد الاقصی بی پاسخ نخواهد ماند، امت اسلامی و جبهه مقاومت با قدرت آن را پاسخ خواهند داد. 

حجت‌الاسلام ترابی به مشکل کمبود آب در رباط کریم اشاره کرد و گفت :مردم شهرستان رباط کریم در محلات مختلف با مشکل آب شرب مواجه اند و از قطع آب شرب در ساعاتی از شبانه روز رنج می برند. 

وی تصریح کرد:مسئولان شرکت آبفای استان با آینده‌نگری و اقدامات عملی، نگرانی امروز و فردای مردم دیار کریمان را برطرف نمایند.


امام جمعه موقت ورامین: مهار تورم و رشد تولید با عمل و اقدام مناسب محقق می‌شود

امام جمعه موقت ورامین گفت: مهار تورم و رشد تولید با عمل و اقدام مناسب و داشتن برنامه منسجم محقق می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام سیدمحسن محمودی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ورامین اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب سال‌های اخیر را با شعارهای عموما اقتصادی نامگذاری کرده‌اند و اگر در طول این یک دهه گذشته به این شعارها عمل می‌شد، امروز کشور درگیر بسیاری از مشکلات نبود.

وی با تأکید بر لزوم حمایت از تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی گفت: لازمه تحقق رشد تولید تسهیل امور اداری، ارائه تسهیلات بانکی و… است و لازم است برای جذب سرمایه گذاران به خصوص در شهرستان ورامین تلاش بیشتری شود و نباید با سختگیری‌ها سرمایه گذاران را فراری داد.

وی از بانک‌ها خواست تا همکاری بیشتری با تولید کنندگان در خصوص پرداخت تسهیلات بانکی داشته باشند.

محمودی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به برگزاری مراسم تشییع پیکر شهید مدافع حرم میلاد حیدری در شهرستان قرچک گفت: حضور پرشور و معنادار مردم روزه دار و انقلابی دشت ورامین در این مراسم ثابت کرد که مردم همچنان بر اصول و مبانی انقلاب استوار بوده و هرگز از آرمان‌های امام و شهدا فاصله نمی‌گیرند.

وی به سخنان و توصیه‌های مادر شهید حیدری نیز اشاره کرد و افزود: مادر این شهید سرافراز خواستار تداوم راه شهید در حفظ حجاب از سوی دختران و بانوان شد، شهید حیدری از دو فرزند خردسال خود گذشت تا امنیت و سلامت اخلاقی جامعه اسلامی حفظ شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران با دعوت از آحاد مردم برای شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس گفت: ۲۵ فروردین ماه روز جهانی قدس است که در ان مردم روزه دار سراسر کشور در دفاع از ملت مظلوم فلسطین راهپیمایی می‌کنند .

وی شرایط بحرانی کنونی رژیم موقت و اشغالگر قدس را در ۷۰ سال گذشته بی سابقه دانست و افزود: مسئولان رژیم اشغالگر قدس با صراحت اعلام می‌کنند که در آستانه فروپاشی هستند، این که این رژیم غاصب در طی ۴ سال چهار نخست وزیر عوض می‌کند نشان از فروپاشی از درون آنان دارد .

محمودی تصریح کرد: امروز بسیاری از عملیات‌ها علیه صهیونیست‌ها از کرانه باختری انجام می‌شود و میلیون‌ها نفر از صهیونیست‌ها خواستار بازگشت از سرزمین‌های اشغالی هستند و در حقیقت مهاجرت معکوس از سرزمین‌های اشغالی در حال شکل گرفتن است.

وی تأکید کرد: تمام شواهد از آزادسازی قدس شریف در آینده‌ای نزدیک و قطعا اسرائیل ۸۰ سالگی خود را نمی‌بیند.

امام‌جمعه گلستان  : لزوم همدلی و افزایش درک مردم و مسئولان گره گشای مشکلات منطقه خواهد بود

امام جمعه گلستان گفت: همدلی ، درک و هم افزایی روز افزون مسئولان موجب درک بیشتر مردم و گره گشای مشکلات منطقه خواهد بود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمود نورپور در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر گلستان شهرستان بهارستان اظهار داشت: سکونت مسئولان در منطقه خدمت خود در هر حوزه ای بسیار حائزاهمیت است و موجب می شود از نزدیک مشکلات مردم را لمس و در صدد رفع آنان باشند.

خطیب نماز جمعه گلستان به لزوم حضور مسئولان و استقرار آنان در محل خدمت تاکید بیان داشت:انتظار مردم از مسئولان تا درد و مشکلات مردم عزیز این منطقه را با تمام وجود خوب  احساس کنند در کنار این مردم زندگی کنند آن موقع وضعیت آب شرب، وضعیت نان، نبود فضای آموزشی کافی، نبود فضای تفریحی مناسب وکافی، نبودپاکینک، ترافیک سنگین و ضعف بهداشت و درمان و... را با تمام وجود لمس خواهند نمود وهر کدام به نوبه خود درحل معضلات این منطقه تلاش بیشترخواهندکرد.


امام جمعه پاکدشت: تنها راه رفع مشکلات اقتصادی عمل به فرمایشات رهبر انقلاب است

 امام جمعه شهرستان پاکدشت گفت: تنها راه رفع مشکلات اقتصادی کشور عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و عمل به ابعاد مختلف شعار سال است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام حسن لزومی در خطبه‌های نماز جمعه پاکدشت که در مصلای امام خمینی(ره) این شهرستان اقامه شد اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب به طور کامل از شرایط کشور، مسائل و مشکلات معیشتی مردم و میزان کار و درآمد آنان آگاهی دارند و مشکلات مردم رهبری انقلاب را رنج می‌دهد.

وی افزود: ایشان به درستی و خوبی از مشکلات آگاهی دارند و از این رو، در سال‌های اخیر نامگذاری شعارهای سال را با عناوین اقتصادی اعلام کرده‌اند که اگر تا کنون به درستی به این فرمایشات عمل می‌شد، مشکلات امروز نصیب کشور نمی‌شد.

لزومی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب، گذر از مشکلات اقتصادی کشور را در سایه مهار تورم و رشد تولید اعلام کرده و برای هر یک از توصیه‌های اقتصادی خود، راهکار مناسب را نیز به مسئولان ارائه کرده‌اند که اگر به این توصیه‌ها عمل شود، مشکلات از کشور رخت بر می‌بندد.

امام جمعه پاکدشت با اشاره به تحولات منطقه و حمله جبهه مقاومت به رژیم  اشغالگر قدس گفت: امروز نیروهای جبهه مقاومت توان حمله هماهنگی به تل اویو را دارند و شرایط برای این امر مهیا و فراهم است، حزب الله لبنان، جوانان کرانه باختری و نوار غزه و مردم سوریه آماده‌اند که نابودی این رژیم غاصب را محقق کنند.

وی افزود: این که رژیم اشغالگر قدس فرزندان ایران اسلامی را که به دعوت مسئولان سوریه در این کشور حضور دارند را به شهادت می‌رسانند نشان از افول قدرت این رژیم اشغالگر است که با پاسخ دندان شکن مردم ایران اسلامی مواجه خواهد شد.

لزومی با اشاره به در پیش بودن شب‌های قدر گفت: از مردم خداجو و روزه دار ایران اسلامی درخواست داریم تا بهترین استفاده را از شب‌های قدر برده و سعادت دنیا و آخرت خود را در این ایام رقم بزنند.


خطیب نماز جمعه شهرقدس: از خصوصیات بارز امام حسن مجتبی(ع) حلم و بردباری ایشان بوده است

حجت الاسلام رضا جوکار امام جمعه شهرقدس در خطبه‌های نماز جمعه ضمن تبریک میلاد کریم اهل بیت گفت: یکی از خصوصیات بارز ایشان که از اصول راهبردی در زندگی مشترک می باشد، حلم و بردباری حضرت بوده است.

وی ضمن توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی افزود: حلم، بردباری، خودکنترلی در خشم و مهار نفس از خصوصیات امام حسن مجتبی(ع) بوده که برای زندگی عفیفانه و زیست مومنانه صبوری و مدیریت خشم در زندگی فردی و اجتماعی مورد نیاز است.

امام جمعه شهر قدس گفت: برای داشتن زندگی و جامعه مطلوب باید از سیره نورانی امیرالمومنین(ع) بهره ببریم و نظم در امور، ولایتمداری و ولایت محوری داشته و مردمدار باشیم.  
امام جمعه شهرقدس با بیان اینکه شب‌های قدر فرصت استثنایی برای پالایش انسان و رقم زدن فصل جدیدی از زندگی انسان گفت: این شبها به عنوان فرصت طلایی برای پاک شدن و بازگشت و آشتی با خدا است که اگر یکسال دور بوده و اشتباهی داشتیم دوباره برگردیم و خود را پاک و منزه کرده و سرنوشت جدیدی را برای خود رقم بزنیم.

حجت الاسلام جوکار اضافه کرد: برای داشتن جامعه مطلوب باید زیست عفیفانه و شهدایی را با کمک حاکمیت و مردم نهادینه کنیم و این امر نیازمند کار فرهنگی و نظارتی و قانونی در کنار هم است که باید دست به دست هم داده تا این مساله حل شود.

خطیب نماز جمعه شهرقدس با اشاره به روز شهادت سید اهل قلم شهید آوینی که به نام روز هنر انقلاب اسلامی از آن یاد می شود، گفت: زیست شهدایی را همراه با رعایت اصول راهبردی اسلام، به ویژه مساله حجاب و عفاف را با هنر می شود ترویج کرد.

حجت الاسلام جوکار در پایان خطبه های نماز جمعه با بیان کمک به بازسازی عتبات عالیات و ساخت اماکن مقدس فرصتی برای زمینه‌سازی ظهور است، گفت: این تمر مشارکت مردم را می طلبد و برگزاری مسابقات و برنامه‌های فرهنگی در دومین عهد واره چله مهدویت نیز اقدامی ارزشمند بوده که مردم می‌توانند در آن شرکت کنند.

برگزاری میز خدمت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نمازجمعه شهر ری

میز خدمت ثبتی با حضور معاونین امور اسناد و املاک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و مدیرکل ثبت استان تهران در نماز جمعه شهر ری برگزار شد.

 در راستای تأکیدات رئیس قوه قضائیه مبنی بر ملاقات با مردم و جویا شدن از مشکلات و مسائل آن‌ها بویژه حضور مسئولین بخش‌های مختلف دستگاه قضایی در مساجد در ایام ماه مبارک رمضان، درخواست‌ها و مشکلات ثبتی بیش از ۵۰ نفر از مراجعین درحاشیه نماز جمعه این هفته شهر ری مورد رسیدگی قرار گرفت.

در این میز خدمت که کشاورز معاون امور اسناد، فلاح تفتی سرپرست معاونت امور املاک و کاداستر، حیدرنژاد مدیرکل ثبت استان تهران و جمعی از معاونین و رؤسای واحدهای ثبتی استان تهران حضور داشتند، ضمن راهنمایی و هدایت مراجعین و متقاضیان جهت دریافت خدمات ثبتی، دستورات لازم جهت رسیدگی به مسائل و مشکلات ثبتی مردم شهرستان ری صادر شد.

گفتنی است براساس بخشنامه صادره از سوی حسن بابایی معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، مدیران کل و رؤسای واحدهای ثبتی سراسر کشور نیز موظف شده اند در ایام ما مبارک رمضان و در راستای سیاست‌های دستگاه قضایی، با حضور در مساجد و مصلاهای نمازجمعه، به صورت مستقیم با مردم دیدار و به درخواست‌ها و مشکلات آن‌ها رسیدگی نمایند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha