سعید رحمانی روز جمعه در گفتوگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: خدمات این ستاد حاصل ماهها برنامه ریزی و فعالیت بوده و براساس سیاست های کلان سازمان منطقه آزاد چابهار، دامنه این خدمات منحصر به سفرهای نوروزی نبوده و در طول سال ادامه خواهد داشت.
وی از تحلیل و ارزیابی دادهها، آمارها و گزارشهای سفرهای نوروزی در این ستاد خبر داد و افزود: تحلیل این اطلاعات به ما برای میزبانی بهتر از میهمانان در رویدادهای گردشگری فصلی همچون مونسون و سایر تعطیلات سالانه، کمک میکند.
مسوول هماهنگی ستاد اجرایی خدمات سفر منطقه آزادچابهار گفت: برگزاری جلسات مداوم با هدف برنامه ریزی جهت توسعه زیرساختهای عمرانی در حوزه گردشگری، همچنین افزایش تسهیلات خدماتی در بخش اقامتی، بهداشتی و تفریحی به میهمانان در نوروز ۱۴۰۲ یکی از سیاستهای اصلی ستاد اجرایی خدمات سفر چابهار با محوریت سفرهای نوروزی بود.
وی تاکید کرد: این برنامه ریزی منسجم، منجر به اقدامات موثر و افزایش ظرفیت های موجود شد به گونهای که منطقه آزاد چابهار به عنوان تنها منطقه آزادی که توانسته رضایت حداکثری مسافران را کسب کند، از سوی ستاد مرکزی سفر کشور معرفی شد.
رحمانی با اشاره به ظرفیت های ویژه این منطقه آزاد برای تبدیل شدن به مقصد سفرهای گردشگری هموطنان افزود: موقعیت ویژه جغرافیایی، دسترسی به سواحل زیبا و منحصر به فرد با جاذبه های متعدد گردشگری همچون کوه های مریخی، جنگل های حرا، گل فشان ها، سواحل های صخره ای، مراکز تجاری و گردشگری و همچنین داشتن شرایط اقلیمی و آب و هوایی مناسب در بین سواحل جنوبی کشور، این منطقه را به ظرفیتی ویژه برای سفر در تمامی فصول سال تبدیل کرده است.
وی با تاکید بر مهمترین ویژگی این منطقه آزاد گفت: روحیه خونگرمی و میهماننوازی جامعه محلی چابهار، ارزشمندترین برند این منطقه برای ساختن خاطرهای بی نظیر از یک سفر و میزبانی هموطنان عزیزمان از سراسر کشور در تمامی ایام سال است.
نظر شما