۱۷ فروردین ۱۴۰۲، ۱۰:۱۸
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85075177
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

سه اثر تاریخی زنجان جزو پُربازدیدهای نوروز امسال در کشور شناخته شد

زنجان - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: در بین ۲۲۰ پایگاه و موزه کشور، گنبد سلطانیه، رختشویخانه و موزه مردان نمکی جزو ۲۵ درصد موزه‌ها و پایگاه‌های پربازدید در تعطیلات نوروز امسال ثبت شدند.

سعید صفوی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در ایام تعطیلات نوروز امسال، از ۲۶ اسفند سال قبل تا ۱۵ فروردین جاری ۴۴۶ هزار نفر از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری استان زنجان بازدید کردند.

وی اضافه کرد: این استان دارای جاذبه‌های زیاد اعم از طبیعی، فرهنگی و مذهبی است که سالانه توجه زیادی از گردشگران و مسافران را به خود جلب می‌کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان ادامه داد: یکی از ظرفیت‌های گردشگری این استان غار کتله خور بوده که به سرمایه‌گذار بخش خصوصی واگذار شده است و نوروز امسال رکورد جدیدی از بازدیدها را ثبت کرد.

وی یادآورشد: در راستای معرفی بهتر آثار تاریخی استان تورهای گردشگری یک روزه با همکاری سازمان فرهنگی وزارت متبوع و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان به مدت ۱۰ روز برگزار شد.

صفوی با بیان اینکه در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب بازدید رایگان از موزه ها و آثار باستانی برای بانوان محجبه و خانواده آنها فراهم شد، افزود: خوشبختانه با اقدامات انجام گرفته زنجان رتبه ۱۳ کشوری را در بلیت فروشی برای بازدید از اماکن تاریخی و موزه های استان کسب کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان به اقدامات مشترک انجام گرفته در موضوع گسترش گردشگری با همکاری سایر استان‌ها اشاره کرد و گفت: در این راستا طبق تهاتر صورت گرفته با سمنان جاذبه‌های گردشگری زنجان در این استان معرفی شد.

صفوی به استقرار راهنمایان گردشگری در موزه‌ها و اماکن تاریخی استان در تعطیلات نوروزی اشاره و خاطرنشان کرد: ۹۲۰ نفر روز در اماکن و جاذبه‌های تاریخی، زنجان را به گردشگران معرفی کردند.

وی یادآور شد: همچنین برای معرفی استان زنجان نشریه دیجیتالی طراحی شده است و در قالب بیلبوردهای تبلیغاتی نیز استان معرفی می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha