زلنسکی برای دستیابی به جنگنده‌های اف-۱۶ از لهستان درخواست کمک کرد

تهران- ایرنا- ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین روز چهارشنبه و در جریان سفر خود به لهستان از ورشو خواست تا نقش رهبری در ائتلاف هوایی متحدان کی‌یف برای ارسال جنگنده‌های‌شان به اوکراین را برعهده بگیرد و به کی‌یف برای دستیابی به جنگنده‌های مدرن اف ۱۶ کمک کند.

به گزارش ایرنا به نقل از پراودا، زلنسکی رئیس جمهور اوکراین روز چهارشنبه برای دیدار با مقام‌های ارشد لهستان وارد ورشو پایتخت این کشور شد.

زلنسکی در این سفر با آندژی دودا همتای لهستانی خود دیدار و از حمایت‌های این کشور از کی یف در جنگ با روسیه تقدیر کرد.

رئیس جمهور اوکراین در جریان سفر خود به لهستان، گفت: زمانی که نبرد به توپخانه نیاز دارد، باید آن را فراهم کرد و وقتی پیروزی مشروط به حضور تانک‌ها است، صدای غرش آنها باید در خط مقدم شنیده شود.

وی افزود: وقتی استقلال اوکراین به هوا فضای امن نیاز دارد، نباید به واکنش روسیه به هواپیماهای ما توجه کنید و نباید حدس بزنید که کدام عدد در کنار حرف «اف» مطمئن‌تر به نظر می‌رسد؛ ۱۶ یا هر عدد دیگری؛ جنگنده اف ۱۶ یا اف ۱۸ و یا اف ۳۵ بلکه باید به هر نحو ممکن اقدام کنید.

زلنسکی تاکید کرد: به همان شکلی که رهبری شما در ائتلاف تانک ظاهر شد و در نهایت به ارسال تانک از سوی متحدان دیگر نیز به اوکراین انجامید، اقدام کنید و من معتقدم که در ائتلاف هوانوردی نیز خود را نشان خواهید داد.

به گزارش ایرنا، مارسین پرزیداچ رئیس دفتر سیاست بین‌الملل رئیس‌جمهور لهستان عصر دوشنبه اعلام کرد: روند تحویل اولین دسته از جنگنده‌های میگ ۲۹ لهستان به اوکراین تکمیل شده است.

وی بدون اشاره به تعداد جنگنده‌های میگ ۲۹ لهستان که در حال حاضر در اوکراین هستند، افزود: در سفر ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین به لهستان، مطمئنا در مورد حمایت‌های بیشتر ورشو از کی‌یف صحبت خواهد شد.

این اولین دسته از جنگنده‌های میگ ۲۹ است که پس از فروپاشی شوروی از نیروی هوایی لهستان خارج شده و در نهایت به اوکراین رفت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha