۱۶ فروردین ۱۴۰۲، ۱۵:۳۷
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85074632
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عامل کلاهبرداری ۲ میلیارد ریالی در زنجان دستگیر شد 

۱۶ فروردین ۱۴۰۲، ۱۵:۳۷
کد خبر: 85074632
عامل کلاهبرداری ۲ میلیارد ریالی در زنجان دستگیر شد 

زنجان - ایرنا - رئیس پلیس فتا استان زنجان از شناسایی و دستگیری فردی خبر داد که با دستگاه اسکیمر مبلغ ۲ میلیارد ریال از یک شهروند کلاهبرداری کرده بود.

سرهنگ سیداحمد موسوی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی مراجعه یکی از شهروندان زنجانی به پلیس فتا مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

وی ادامه داد: در تحقیقات اولیه کارشناسان پلیس فتا مشخص شد، قربانی این پرونده بعد از خرید چوپ و زغال از یک فروشنده سیار با استفاده از اسکیمر(دستگاه کپی کننده کارت) مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌ است.

این مسئول انتظامی ادامه داد: با اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، متهم با هویت‌ معلوم در یکی از استان‌های همجوار شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد و به پلیس فتا استان انتقال یافت.

سرهنگ موسوی با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهم یک دستگاه اسکیمر و ۲۰ عدد کارت خام بانکی کشف شد، گفت: تغییر رمز دوره‌ای یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از عملی شدن اهداف مجرمانه کلاهبرداران است.

وی تاکید کرد: شهروندان جهت پیشگیری از سرقت اطلاعات کارت بانکی، وارد کردن رمز کارت حساب را خودشان انجام دهند و از واگذاری کارت به افراد غیر خودداری کنند؛ چون حتی در صورت نصب اسکیمر بر روی دستگاه کارتخوان بدون اطلاع از رمز عبور، امکان برداشت از حساب شهروندان امکان‌پذیر نخواهد بود.

رئیس پلیس فتا زنجان گفت: شهروندان توصیه‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا با کارشناسان در میان بگذارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha