بیش‌از ۲ میلیون مسافر وارد سیستان و بلوچستان شدند

زاهدان- ایرنا- معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: امسال ۲ میلیون و ۴۹ هزار و ۶۸۶ گردشگر و مسافر نوروزی وارد این استان شدند.

رضا گنجعلی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: امسال درصد جمعیتی که وارد سیستان و بلوچستان شدند نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد افزایش یافته است.

وی بیان کرد: ۲ میلیون و ۲۲ هزارو ۵۹۱ مسافر و گردشگر نوروزی از جاذبه های طبیعی، تاریخی و صنایع دستی استان سیستان و بلوچستان بازدید کردند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان افزود: ۵۰ نمایشگاه صنایع دستی با ۸۰۰ غرفه در کل استان دایر بوده که یک میلیارد و ۱۰۶ میلیون و ۹۹۷ هزار تومان فروش داشته‌اند.

وی اظهارداشت: ۱۰۸ برنامه در جشنواره ها، نوروزگاه ها و شب های فرهنگی متقارن با ماه مبارک رمضان نیز در سطح استان سیستان و بلوچستان اجرا شده است.

گنجعلی گفت: همچنین یک میلیون و ۳۶۱ هزار و ۴۲۸ نفر از ۴۶ روستا و ۵۷ منطقه نمونه گردشگری سیستان و بلوچستان در این مدت بازدید کردند.

وی افزود: ۱۶۷ مورد تاسیسات گردشگری شامل هتل ها، اقامتگاه های بومگردی، مهمانپذیرها، سفره خانه های سنتی، مجتمع های گردشگری هتل آپارتمان، مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی، مراکز تفریحی و پانسیون ها میزبان مسافران نوروزی بوده و تنها چهار مورد شکایت در این مدت صورت گرفته که ۲ مورد آن مربوط به منطقه آزاد چابهار بوده و از حیث شکایات کاهش چشمگیری نسبت به سال های قبل وجود داشته است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان اظهارداشت: هفت موزه و هفت پایگاه ملی و جهانی نیز در سطح استان فعال است که در این مدت هفت هزارو ۵۳۱ نفر از آنها بازدید کرده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین از ابتدای سال تاکنون ۲۸ سیاه چادر در سیستان و بلوچستان مستقر و ۴۷ مورد تولید محتوا توسط اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان صورت گرفته است.

گنجعلی با اشاره به ورود گردشگران خارجی به سیستان و بلوچستان نیز گفت: سه هزار و ۷۰۳ نفر گردشگر خارجی به انضمام گردشگران پاکستانی که به منظور زیارت حرم امام رضا (ع) در زائرسراها مستقر بوده‌اند، از کشورهای دیگر وارد این استان شدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha