افزایش ۲۴ درصدی امدادرسانی در نوروز/بیشترین عملیات در مازندران، خوزستان و اصفهان

تهران - ایرنا - سخنگوی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اقدامات ویژه این سازمان در نوروز از افزایش ۲۴ درصدی عملیات‌های امدادی خبر داد و گفت: بیشترین عملیات دوم فروردین در مازندران، خوزستان و اصفهان بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، وحید سلیمی روز چهارشنبه در یک نشست خبری اظهارداشت: امسال طرح نوروزی از ۲۴ اسفند سال گذشته آغاز و در چندین محور از جمله امداد و نجات، خدمات پزشکی، بهداشتی و درمانی به هموطنان ارائه خدمت شد.

وی افزود: حجم عملیات‌های امدادی از نیمه شعبان افزایش یافت و ۶۹ هزار نیروی داوطلب در طرح نوروزی مشارکت و ۱۹ هزار مورد از آنها خدمت تخصصی ارائه کردند.

سلیمی اضافه کرد: اقدامات پیشگیرانه از وقوع حوادث و طرح کمک رسانی مومنانه در مناطق کم برخوردار نیز در راستای ارائه خدمات اجتماعی انجام شد.

سخنگوی جمعیت هللال احمر گفت: در این بازه زمانی ۴۴ هزار و ۷۹ عملیات امداد و نجات در حوزه‌های مختلف انجام شد و سه هزار و ۵۰۸ خودرو در این عملیات‌ها بکارگیری شده بود و به ۵۸ هزار نفر نیز امدادرسانی شده است همچنین برای چهار هزار و ۶۶۲ نفر اسکان اضطراری و یکهزار و ۵۸۲ نفر به مرکز درمانی اعزام شدند و ۲۸۱ نفر هم به مناطق امن منتقل شدند و ۳۶۰ مصدوم ترافیکی در ۳۴۶ عملیات نجات فنی امدادرسانی شده است.

سلیمی ادامه داد: در این بازه زمانی ۲۰ هزار و هشت نفر در محل درمان شدند همچنین از ۵۳۱ هزار و ۱۴۸ نفر تست فشارخون و قند گرفته شده است.

وی با اشاره به راه اندازی پایگاه ایمنی سلامت در ۲۰ کیلومتری شهرها، افزود: پایگاه ایمنی سلامت در ۲۰ کیلومتری راه اندازی شد البته در ابتدا ۵۰۰ پایگاه و در ادامه به ۷۰۷ پایگاه گسترش پیدا کرد همچنین ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار خدمت در پایگاه‌های ایمنی سلامت ارائه شد.

سلیمی درباره راه اندازی پویش‌های نوروزی نیز گفت: در پویش بهرفت ۶۶۳ هزار نفر مشارکت کردند که توسط تیم‌های سحاب ۴۳۴ هزار و ۶۹۵ خدمت ارائه شده و ۹۶۱ هزار کودک در غرفه دوستدار کودک آموزش دیدند همچنین ۲۶۵ هزار و ۱۹۰ از خیمه‌های نماز استفاده کردند و ۵۱۳ هزار و ۵۰۵ از بروشورهای دوستدار محیط زیست بهره‌مند شدند؛ در مجموع بیش از ۶ میلیون نفر از خدمات پایگاه‌های هلال احمر بهره‌مند شدند و بیش از ۴۱ هزار عضو در این اقدامات جمعیت هلال‌احمر را همراهی کردند.

به گفته وی، در پویش هلال رحمت تا ۱۵ فروردین، ۱۳۷ هزار بسته غذایی تامین و ۸۷ هزار بسته در مناطق کم برخوردار و محروم توزیع شد همچنین طرح نیابت نیز امسال برگزار شد و افراد به نیابت از فرزند نداشته سالمندان در آسایشگاه سالمندان حضور پیدا کردند البته این طرح برگزیده فدراسیون صلیب سرخ در سال گذشته است.

سلیمی درباره اقدامات جمعیت هلا احمر در بخش بهداشت و درمان گفت: ۶۲۱ پزشک و ۱۴۰۰ نفر روز خدمت در این بخش ارائه شد همچنین بیش از ۶۶ هزار نفر به مراکز درمانی، ۲ هزار و ۳۱۱ نفر به مراکز توانبخشی و ۴۶ هزار و ۹۱۹ نفر به داروخانه‌ها مراجعه کردند همچنین در بخش آموزش و اطلاع‌رسانی یک هزار و ۲۰۰ مربی همکاری کرده و ۷۸ هزار بروشورهای آموزشی توزیع شد که در مجموع بیش از ۶ میلیون خدمت در این مدت در حوزه‌های مختلف به مردم توسط نیروهای هلال احمر ارائه شده است.

وی درباره معاینات پزشکی حجاج گفت: در این بخش نیز ۳۷ هزار و ۹۲۶ نفر معاینه شدند.

سخنگوی جمعیت هللال احمر با تاکید بر اهمیت نوسازی ناوگان نیز گفت: امسال ۳۰۰ دستگاه آمبولانس از ابتدای خرداد به مرور وارد ناوگان می‌شود همچنین پیش‌بینی می‌شود در سال جاری یکهزار خودرو به مرور وارد ناوگان عملیاتی امداد و نجات شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha