ملی‌پوش واترپلو: عنوان نایب قهرمانی آسیا با مربی داخلی رقم خورد

تهران- ایرنا- ملی‌پوش تیم ملی واترپلو گفت: کسب مدال نقره و شکستن طلسم ۲۸ ساله با مربی داخلی رقم خورد؛ البته زحمات «الکساندر چریچ» در این تیم هیچگاه فراموش نمی‌شود؛ خاکبان توانست کاری را که او شروع کرد را به پایان برساند.

امیرحسین رهبر روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا در خصوص کسب مقام دوم آسیا توسط واترپلوئیست‌های ایرانی اظهار داشت: دوره قبلی واترپلو قهرمانی آسیا در تایلند پس از یک وقفه چهار ساله برگزار شد که تیم ملی هیچ مسابقه بین‌المللی نداشت، با این حال با توان بسیار بالایی ظاهر شدیم و با بد شانسی نتوانستیم روی سکو برویم با این وجود تجربه خوبی شد و دیگر به خودمان مغرور نشدیم و خوشبختانه با درسی‌هایی که از باخت‌ها در پیکارهای قهرمانی آسیا در سنگاپور موفق به کسب مدال نقره آسیا برای اولین در تاریخ واترپلو ایران شدیم.

وی با اشاره به جوان‌گرایی در واترپلو ایران عنوان کرد: جوانان زیادی وارد تیم ملی شدند و برخی به دلیل جوانگرایی زیاد اعتقادی به موفقیت تیم نداشتند، این در حالی است که بسیاری از جوانان در گذشته پشت درهای بسته تیم ملی سوختند و هیچ وقت نتوانستند خودشان را نشان بدهند اما از زمان ورود الکساندر چریچ، مربی پرآوازه تیم ملی واترپلو، دست به جوان‌گرایی زد و بازیکنان با انگیزه‌ و لایق‌تری به تیم ملی راه پیدا کردند. اعتماد به جوانان نتیجه خودش را در رقابت‌های آسیایی نشان داد و مدال‌های کسب شده نشان‌دهنده همین روند است.

ملی‌پوش واترپلو: عنوان نائب قهرمانی آسیا با مربی داخلی رقم خورد

وی در مورد حضور مربی ایرانی به جای مربیان خارجی در تیم ملی واترپلو گفت: کسب مدال نقره و شکستن طلسم ۲۸ ساله با مربی داخلی رقم خورد. دانیال خاکبان، مربی تیم ملی زحمت بسیار زیادی برای این کشید. البته این موضوع خیلی مهم است که زحمت‌های الکساندر چریچ نیز در این تیم هیچگاه فراموش نمی‌شود؛ خاکبان توانست کاری را که چریچ شروع کرد را به پایان برساند. تیم ملی برای حضور در پیکارهای قهرمانی آسیا خیلی دیر آماده شد و در آخرین لحظات اعزام ما قطعی شد، حتی لژیونرها را هم در اختیار نداشتیم و فرصت تمرین بسیار کمی داشتیم و خاکبان برای پذیرفتن هدایت تیم ملی ریسک کرد و کار سختی را انجام داد.

رهبر با اشاره بر مشکلات مالی ورزشکاران بیان کرد: هیچ وقت به حقمان نرسیدیم و پاداش درستی دریافت نکردیم. برای مقام دوم آسیا یک پاداش ۱۵۰ دلاری در نظر گرفتند. من می‌خواستم لژیونر شوم اما به علت مشکلات مالی نتوانستم این موضوع را پیگیری کنم و ادامه دهم و شاید هیچگاه هم موفق نشوم.

وی ادامه داد: روزی ۲ وعده تمرین باید داشته باشیم و وقت برای انجام کاری دیگری ندارم. انتظار نداریم به اندازه فوتبال به ما بها بدهند اما فقط می‌خواهیم که حداقل زندگی ساده‌ای را برای ما تامین کنند تا تمام تمرکز ما روی ورزش حرفه‌ای باشد. شان تیم ملی واترپلو و جایگاه آن انقدر پایین نیست که به آن اهمیت ندهد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha