۱۶ فروردین ۱۴۰۲، ۱۱:۰۰
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85074111
T T
۱۲ نفر

برچسب‌ها

آسمان گیلان تا اوایل هفته آتی آفتابی همراه با افزایش دماست

رشت - ایرنا - کارشناس هواشناسی گیلان گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی آسمان استان تا اوایل هفته آینده غالبا صاف و آفتابی همراه با افزایش تدریجی دما است.

سمانه نگاه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه از امروز جریانات جنوبی در منطقه به ویژه در دامنه‌ها و ارتفاعات استقرار می یابد، اضافه کرد: این جریانات فردا "پنجشنبه" شدید خواهد شد و به تناوب تا شنبه ادامه دارد.

وی با اشاره به افزایش تدریجی دما طی این مدت با وجود جریانات جنوبی اضافه کرد: در روز شنبه دمای هوای استان گیلان ۶ تا ۱۰ درجه سانتیگراد افزایش خواهد یافت.

کارشناس هواشناسی گیلان با بیان اینکه امروز چهارشنبه شاهد مه صبحگاهی در مناطق مختلف استان بودیم، خاطر نشان کرد: پدیده مه ممکن است تا شنبه در نواحی ساحلی و جلگه‌ای گیلان مشاهده شود.

وی حداکثر و حداقل دمای امروز رشت مرکز گیلان را به ترتیب ۲۱ و ۹ درجه سانتیگراد و میزان رطوبت را ۱۰۰ درصد عنوان کرد و ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته دیلمان صبح امروز چهارشنبه با پنج درجه سانتیگراد خنک‌ترین و منجیل با دمای ۲۴ درجه گرمترین نقطه استان بوده اند.

کارشناس هواشناسی گیلان بیان کرد: شرایط دریا تا پایان هفته جاری آرام با موج کوتاه پیش‌بینی شده که برای فعالیت‌های مرتبط مناسب است.

با توجه به پیش‌بینی وزش باد جنوبی در ارتفاعات ضروریست تا از افروختن آتش در جنگل‌ها و مراتع خودداری شود و در صورت مشاهده حریق در این مناطق برای اطلاع رسانی فوری با شماره ۱۵۰۴ و ۱۳۹ تماس گرفته شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha