استاندار مازندران و رییس فدراسیون کشتی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

ساری- ایرنا- استاندار مازندران و رییس فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران به منظور برگزاری ۲ رویداد بین المللی ورزشی در استان تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امروز چهارشنبه با حضور سید محمود حسینی‌پور استاندار مازندران در خانه کشتی تهران تفاهم‌نامه همکاری برای برگزاری ۲ رویداد بین المللی کشتی جام شهید هاشمی نژاد بهشهر و جام عبدالله موحد بابلسر با علیرضا دبیر به امضا رسید.

استاد عبدالله موحد متولد ۲۹ اسفند ۱۳۱۸ در بابلسر، کشتی‌گیر بازنشسته کشتی آزاد میان‌وزن ایران است. وی با ۶ مدال طلای جهان و المپیک در جایگاه دوم فهرست مشاهیر کشتی ایران بعد از حمید سوریان و جایگاه یازدهم تالار مشاهیر اتحادیه جهانی کشتی برای قهرمانان کشتی آزاد در سده بیستم قرار دارد.

استاندار مازندران و رییس فدراسیون کشتی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

اوج فعالیت ورزشی آقا موحد در سال ۱۹۶۸ و در المپیک مکزیکو سیتی بود که یک مدال طلا برای ایران به‌دست‌آورد. اما به دلیل آسیب شانه از تکرار این موفقیت در المپیک ۱۹۷۲ بازماند. او کمی بعد به آمریکا رفت اما حاضر نشد به مربی‌گری برای ورزشکاران آن کشور بپردازد چرا که غرورش اجازه نمی‌داد تا فنونی را به شاگردان (آمریکایی) آموزش دهد که علیه کشتی‌گیران ایرانی استفاده کنند.

استاندار مازندران و رییس فدراسیون کشتی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

آیت الله سید عبدالکریم هاشمی‌نژاد زاده پنج مرداد ۱۳۱۱ در بهشهر و درگذشته هفت مهر ۱۳۶۰ در مشهد مقدس روحانی و خطیب، نویسنده و مدرس حوزه علمیه بود.

ایشان دوره مقدماتی حوزه علمیه را در روستای کوهستان از توابع بهشهر نزد آیت الله محمد کوهستانی گذراند و سپس برای ادامه تحصیل به قم رفتند.

آیت الله هاشمی نژاد سپس به قم رفت و دروس عالیه حوزه را تحت شاگردی آیت الله بروجردی و امام راحل گذراند و در سن ۲۷ سالگی به درجه اجتهاد رسید. او مدت نه چندان زیادی را هم در نجف به تحصیل پرداخت. پس از آن به مشهد مهاجرت نموده و مشغول تدریس و تبلیغ شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha