۱۵ فروردین ۱۴۰۲، ۲۱:۴۳
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85073847
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مقام ترک: دیدار مقامات ایران، روسیه، ترکیه و سوریه ادامه خواهد یافت

تهران-ایرنا- یک مقام وزارت خارجه ترکیه گفت که رایزنی و برنامه ریزی برای دیدار مقامات روسیه، ترکیه، ایران و سوریه ادامه خواهد یافت.

به گزارش سه شنبه شب ایرنا از خبرگزاری "تاس", این مقام که نامش فاش نشد، گفت: در سوم و چهارم آوریل ۲۰۲۳ رایزنی‌های چهارجانبه در سطح معاونان وزرای خارجه روسیه، ایران، سوریه و ترکیه در مسکو برگزار شد. طرفین موضوعات مربوط به مقدمات دیدار وزرای امور خارجه این کشورها را مورد بحث و بررسی قرار دادند و هر کشور موضع و نظرات خود را به صورت شفاف و آشکار بیان کرد.

وی ادامه داد : نمایندگان چهار کشور بر ادامه رایزنی‌ها توافق کردند.

به گزارش ایرنا، رایزنی‌های چهارجانبه‌ای معاونان وزرای خارجه روسیه، ایران، سوریه و ترکیه برای آماده‌سازی نشست آتی وزیران خارجه چهار کشور در مسکو برگزار شد.

هیأت سوری دیروز برای شرکت در نشست چهارجانبه وارد مسکو شد و با میخائیل بوگدانوف نماینده ویژه رئیس جمهور و معاون وزیر امور خارجه روسیه و علی اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر امور خارجه ایران در امور ویژه سیاسی گفت وگو کرد.

مشاور ارشد وزیر امور خارجه ایران در امور ویژه سیاسی نیز دیروز دیدارهای دوجانبه‌ای با هیات‌های شرکت کننده در این نشست داشت.

علی اصغر خاجی در دیدار با بوراک آکچابار معاون وزیر خارجه ترکیه مجددا بر رویکرد اصولی کشورمان مبنی بر لزوم انتخاب مسیر گفت وگوهای سیاسی برای حل مسائل موجود بین آنکارا و دمشق تاکید و آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ایفای نقش مؤثر برای پیشبرد عادی‌سازی روابط این دو کشور را اعلام کرد.

بوراک آکچابار معاون وزیر خارجه ترکیه نیز در این دیدار ضمن تأکید بر اهمیت نقش روند آستانه در موضوع سوریه، بر لزوم تقویت هماهنگی‌های میان دو کشور تأکید کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha