۱۵ فروردین ۱۴۰۲، ۱۱:۳۲
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85073218
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رئیس دومای روسیه: دست رهبران غرب به خون آغشته است

۱۵ فروردین ۱۴۰۲، ۱۱:۳۲
کد خبر: 85073218
رئیس دومای روسیه: دست رهبران غرب به خون آغشته است

تهران- ایرنا- رئیس دومای روسیه روز سه شنبه گفت دست رهبران غربی به دلیل حمایت از ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین و ایجاد «دولت تروریستی» در مرکز اروپا، به خون آغشته است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، ویاچسلاو ولودین دومای روسیه و متحد ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گفت قتل ولادلن تاتارسکی وبلاگ نویس برجسته جنگ در سن پترزبورگ «اقدام تروریستی» بود که کی یف مرتکب شد.

وی در پیامی تلگرامی افزود: حمایت واشنگتن و بروکسل از مقام های کی یف به ایجاد دولت تروریستی در قلب اروپا منجر شده است.

این مقام روسیه نوشت: خون افراد کشته و زخمی شده بر دستان جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا، امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه، اولاف شولتس صدر اعظم آلمان و دیگر کشورهایی است که از حکومت زلنسکی حمایت می کنند.

به گزارش ایرنا، وزارت کشور روسیه کشته شدن این وبلاگ نویس را در انفجار کافه ای در سن پترزبورگ در شمال غرب روسیه اعلام کرد که در نتیجه این انفجار ۱۵ نفر دیگر نیز مجروح شدند.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه، تنها چند ساعت پس از کشته شدن ولادلن تاتارسکی خبرنگار اخبار جنگ و ارتش روسیه در انفجاری در سن پترزبورگ گفت که اوکراین همچنان به تهدید اقدامات تلافی جویانه علیه روزنامه نگاران روس ادامه می‌دهد در حالی که سازمان‌های بین المللی این تهدیدها را نادیده می‌گیرند.

دیمیتری پسکوف روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری قتل این بلاگر مشهور نظامی را اقدامی تروریستی خواند و گفت دولت روسیه در حال بررسی موضوع و پیگرد مظنونان این حادثه است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha